Vectra postawiła na cyfrowych klientów

Katarzyna Latek
opublikowano: 2008-06-09 00:00

Telewizja Vectra wyda w tym roku 100 mln zł na inwestycje. Priorytety to telewizja HD i dalsze przejęcia.

Telewizja Vectra wyda w tym roku 100 mln zł na inwestycje. Priorytety to telewizja HD i dalsze przejęcia.

Vectra, drugi co do wielkości operator kablowy w Polsce, chce być liderem na rynku telewizji cyfrowej. I jak zapewnia prezes Tomasz Żurański, to się udaje.

— Na rynku kablówek konkurencja jest bardzo silna, dlatego trzeba się wyróżniać. My postawiliśmy na telewizję cyfrową — mówi prezes.

Vectra ma obecnie ponad 660 tys. abonentów w 120 miastach Polski, z czego 120 tys. korzysta z telewizji cyfrowej. Kablówka ma w ofercie 112 programów w tej technologii. Niedawno uruchomiła także pakiety w rozdzielczości HD.

Tomasz Żurański nie ukrywa, że wprowadzenie tych pakietów chwilę przed Euro 2008 i olimpiadą w Pekinie to nie przypadek. W ten sposób spółka liczy na skokowy wzrost liczby klientów.

— Do końca 2008 roku chcemy mieć 200 tys. klientów telewizji cyfrowej, 180 tys. internautów oraz 40 tys. abonentów telefonicznych — zapowiada Tomasz Żurański.

Jest przekonany, że właśnie możliwości związane z telewizją cyfrową będą teraz motorem rynku.

— Uważam, że klient, który raz skorzysta z telewizji cyfrowej, już z niej nie zrezygnuje. Jest interaktywna i spersonalizowana, daje zupełnie nowe możliwości — twierdzi prezes.

Firma będzie rozwijać się na dwa sposoby — organicznie, czyli pozyskując nowych abonentów tam, gdzie już dociera ze swoją siecią, oraz dzięki wchodzeniu w nowe obszary przez przejęcia.

— Prowadzimy wiele rozmów z mniejszymi operatorami. W zeszłym roku pozyskaliśmy około 20 tys. abonentów, przejmując siedem firm. W tym roku chcemy mieć więcej nowych klientów dzięki akwizycjom — mówi prezes.

Firma chce wydać na inwestycje i przejęcia około 100 mln zł. Nie myśli jednak na razie poważnie, żeby iść śladem konkurencyjnych Multimediów i wejść na giełdę.

— Gdybyśmy planowali dużą transakcję, giełda byłaby jedną z możliwości zdobycia kapitału. Na razie jednak nie ma takiej potrzeby — tłumaczy Tomasz Żurański.

Dodaje, że firma ma duże możliwości, jeśli chodzi o finansowanie długiem.

Vectra nie zamierza także naśladować konkurencji i wprowadzać własnej oferty MVNO.

— Przyznaję, że w ubiegłym roku byliśmy blisko takiej decyzji. Jednak z analiz wynikało, że opłacalność takiego projektu jest niewielka — informuje prezes.

Vectra wprowadzi natomiast usługi VoD, czyli filmy na żądanie. Na razie trwają testy techniczne, a komercyjne jej uruchomienie jest planowane na przyszły rok.

— VoD oraz wszelkie usługi związane z telewizją cyfrową pozwolą znacznie poprawić średni wpływ od jednego klienta — mówi prezes.

Najwięksi

Liczba klientów operatorów kablowych (w tys.)

UPC Polska 1000

Vectra 657

Multimedia Polska 640

Grupa Aster 370

Toya 150

Źródło: spółka