Vespa podłączy się do gniazdka

Producent słynnych włoskich skuterów odpowiada na elektryczną modę

Mercedes pokazał niedawno prototyp elektrycznego SUV-a, Ferrari zapowiada, że postawi na napęd hybrydowy, a Brytyjczycy opracowali lekką i oszczędną ciężarówkę na prąd, którą może zmontować jedna osoba. Polski rząd też wierzy, że e-motoryzacja może być przyszłością naszego kraju. Kogo brakuje w tym gronie? Włoskiej Vespy. Producent skuterów w stylu retro, które obok spaghetti, espresso i małego fiata 500 kojarzą się z włoskim stylem życia, przygotował specjalnie na zakończone w niedzielę targi Esposizione Internazionale Ciclo e Motociclo (EICMA) w Mediolanie model z elektrycznym napędem. Marka należąca do koncernu Piaggio odpowiada tym samym na dominujący ostatnio elektryczny trend w motoryzacji. Vespa Elettrica to prototyp elektrycznego skutera, którego produkcja i sprzedaż ma ruszyć w drugiej połowie przyszłego roku. Producent na razie nie ujawnił szczegółów technicznych, ale pochwalił się stylistyką elektrycznego jednośladowca. Efekt zadowoli miłośników marki, bo Elettrica wprawdzie naszpikowana jest technologią i ma włożone baterie, ale wygląda jak typowa Vespa.

VESPA NA POLSKIEJ DRODZE:
Zobacz więcej

VESPA NA POLSKIEJ DRODZE:

Warszawa nie przypomina Florencji, ale włoskie skutery można w Polsce kupić. Ceny zaczynają się od 12,5 tys. zł za model Primavera, natomiast najdroższy jednoślad 946 Emporio Armani kosztuje 43 tys. zł. Bloomberg

Vespa jest nie tylko ikoną włoskiej motoryzacji, ale też jednym z klejnotów w koronie grupy Piaggio. Koncern ma w swoim portfolio kilka innych znanych, włoskich marek motocyklowych, jak Derbi, Aprilia i Gilera. Cała grupa posiada ponad 15-procentowy kawałek europejskiego rynku pojazdów dwukołowych i blisko 26-procentowy udział w segmencie skuterów. Od stycznia do września Piaggio sprzedało na świecie ponad 411 tys. jednośladów. Firma Vespa założona została we Florencji tuż po II wojnie światowej — w kwietniu 1946 r. Smukłe niczym osa skutery miały zrewolucjonizować miejski transport w trudnych czasach odbudowy kraju. Lata mijały, ale kilka dekad po debiucie charakterystyczna, nieco staromodna, stylistyka Vespy nadal ma fanów na świecie. Utożsamiana jest z obrazkiem przedstawiającym beztroską jazdę ciasnymi uliczkami włoskich miast, od kawiarni do kawiarni, czyli po prostu z typowym „dolce vita”. Piaggio nie boi się podłączyć kultowej Vespy do gniazdka, bo moda na elektryczny napęd dominuje obecnie w przemyśle motoryzacyjnym, więc musiała dotrzeć także do branży motocyklowej. © Ⓟ

VESPA NA POLSKIEJ DRODZE: Warszawa nie przypomina Florencji, ale włoskie skutery można w Polsce kupić. Ceny zaczynają się od 12,5 tys. zł za model Primavera, natomiast najdroższy jednoślad 946 Emporio Armani kosztuje 43 tys. zł. [FOT. BLOOMBERG]

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Vespa podłączy się do gniazdka