Vistula podtrzymuje prognozy wyników

Internet Securities
26-09-2005, 17:50

Spółka odzieżowa Vistula SA podtrzymuje prognozę wyników na koniec 2005 roku, zakładającą uzyskanie na poziomie jednostkowym zysku netto w wysokości 16 mln zł, wobec 23 mln zł zanotowanych w ubiegłym roku, powiedział w poniedziałek prezes spółki Michał Wójcik. Według prognozy, przychody firmy mają wynieść w br. 133 mln zł, czyli o 10% więcej niż w 2004 roku.

Spółka odzieżowa Vistula SA podtrzymuje prognozę wyników na koniec 2005 roku, zakładającą uzyskanie na poziomie jednostkowym zysku netto w wysokości 16 mln zł, wobec 23 mln zł zanotowanych w ubiegłym roku, powiedział w poniedziałek prezes spółki Michał Wójcik. Według prognozy, przychody firmy mają wynieść w br. 133 mln zł, czyli o 10% więcej niż w 2004 roku.

„Zakładamy, że do 2007 roku nasze przychody wzrosną do 250 mln zł, a wartość rynkowej marki Vistula wzrośnie do 100 mln zł z 45 mln zł szacowanych w tym roku” – powiedział na konferencji Wójcik.

Dodał, że spółka planuje także dynamiczny rozwój własnej sieci sprzedaży. „W tej chwili mamy 53 sklepy, do końca roku otworzymy jeszcze co najmniej 5 w Polsce, a 3 za granicą. Na koniec 2007 roku chcielibyśmy mieć łącznie 90 sklepów” – powiedział prezes.

W październiku spółka uruchomi 2 salony na Łotwie i 1 w Czechach. W przyszłym roku sklepy mogą powstać także na Słowacji, Węgrzech, Litwie i na Ukrainie. „Potencjał Węgier oceniamy na 6 sklepów, Czech i Słowacji na około 10, a Litwy na jeden” – powiedział Witold Bezmienow, dyrektor zarządzający salonami firmowymi w spółce.

Vistula planuje również otwarcie pierwszego sklepu multibrandowego w Krakowie pod koniec roku lub na początku przyszłego. „Będzie to pierwszy, taki nasz, testowy sklep skupiający pod jednym dachem wszystkie marki jakimi zarządzamy. Jeżeli będzie się dobrze rozwijać będziemy takie sklepy otwierać również w innych miastach” – powiedział Michał Wójcik.

Spółka podpisała w poniedziałek umowę dystrybucyjną z firmą Grotto S. p. A. na dystrybucję marki GAS. „Pierwszy sklep tej marki otworzymy jeszcze w tym roku w Katowicach. W kolejnym roku planujemy kolejne 4 punkty. Łącznie do 2008 będziemy chcieli posiadać co najmniej 10 sklepów o powierzchni 100-200 mkw każdy” – powiedział Bezmienow.

Koszt uruchomienia wszystkich sklepów spółka szacuje na 7,5 mln zł. Szacowane przychody to 16 mln zł na koniec 2007 roku.

„W ciągu kilku tygodni zamierzamy podpisać umowę z kolejną firmą na dystrybucję odzieży, tym razem tylko damskiej. I jeszcze w tym roku będziemy chcieli wprowadzić tę markę na rynek polski” – zapowiedział prezes. (ISB)

mik/maza

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Vistula podtrzymuje prognozy wyników