Vivendi Universal kupi MP3.com

Bloomberg, Magda Kozmana
opublikowano: 2001-05-22 00:00

Vivendi Universal kupi MP3.com

Vivendi, właściciel największej firmy nagraniowej Universal, ogłosił plan przejęcia MP3.com, w którym miał 5 proc. udziałów. Transakcja warta jest około 372 mln USD (1,47 mld zł) i wycenia każdy walor MP3.com na 5 USD (19,8 zł). To aż o 66 proc. więcej od piątkowego zamknięcia notowań akcji spółki na Nasdaq. Vivendi płaci za nią po połowie w akcjach i gotówce.

— To bardzo dobra transakcja dla Vivendi. MP3. com ma świetną technologię, której tylko część ujrzała światło dzienne — ocenia Health Terry, analityk Credit Suisse First Boston.

Vivendi zapłacił 29 mld USD (114,8 mld zł) za przejęcie kanadyjskiego Seagramu i jego wytwórni Universal. Niedawno zaś zawarł umowę z Sony, z którym w ramach przedsięwzięcia Duet ma oferować muzykę poprzez portal Yahoo! Płatny serwis powinien ruszyć pod koniec lata i ma stanowić konkurencję dla Bertelsmana, który niedawno kupił Napstera.

Chociaż MP3. com w ubiegłym roku miał stratę 23 mln USD (91,1 mln zł), jego przychody ze sprzedaży potroiły się do 80,1 mln USD (317,2 mln zł). Spółka oferuje klientom możliwość ściągania z Internetu muzyki, przedtem jednak weryfikuje, czy dana osoba posiada legalną kopię płyty.