Vivid Games od lutego notuje wzrost pobrań gier

GSU
opublikowano: 2020-03-18 10:05

Vivid Games od lutego notuje około 25 proc. wzrost pobrań gier w porównaniu do stycznia. Największy wzrost o około 200 proc. odnotował w Chinach.

"Analiza wskaźników uzyskiwanych przez produkty emitenta wykazuje, że istnieje korelacja między pandemią koronawirusa a wynikami spółki. Od początku lutego emitent obserwuje globalny około 25 proc. wzrost pobrań wszystkich produktów spółki w porównaniu do stycznia br., przy czym największy wzrost, o około 200 proc. emitent odnotował w Chinach, tj. kraju najbardziej dotkniętym pandemią" – czytamy w komunikacie.

Vivid ocenia, że w związku z wprowadzanymi przez wiele krajów ograniczeniami przemieszczania się, gospodarstwa domowe mogą wydawać więcej na rozrywkę dostępną cyfrowo, w tym gry mobilne, co może pozytywnie wpłynąć na wyniki spółki.

We wtorek pisaliśmy, że producenci gier mogą być beneficjentami sytuacji wynikającej z pandemii. 

Producent gier mobilnych od 16 marca spółka działa w trybie pracy zdalnej, który obejmuje wszystkich pracowników i współpracowników.

W związku z dynamicznie zmieniającą się sytuacją na światowych rynkach kapitałowych spółka nie jest w stanie ocenić wpływu pandemii na przebieg trwającej właśnie oferty obligacji serii B. Oferta publiczna obligacji Vivid Games o wartości do 5 mln zł rozpoczęła się 9 marca. Pieniądze z emisji będą przeznaczone na spłatę obligacji serii A oraz finansowanie inwestycji planowanych przez spółkę na 2020 rok. W maju 2020 roku zapadają obligacje o wartości 10,5 mln zł.