Vogel tworzy serwis za pieniądze MCI
Domena POLAND.COM będzie wykorzystana
MILION NA POCZĄTEK: Tomasz Czechowicz, prezes MCI Management, mówi, że na wstępie zainwestuje w huba ponad 1 mln USD (4,27 mln zł). Już planuje dwie kolejne inwestycje. fot. GK
MCI Management założy wspólnie z wydawnictwem Vogel Publishing nową spółkę, która zajmie się tworzeniem specjalizowanego serwisu internetowego. Nie będzie to jednak kolejny ogólny portal, lecz tzw. hub, cechujący się znacznie większą specjalizacją.
Założona przez Tomasza Czechowicza firma doradczo-inwestycyjna MCI Management zamierza poważnie zaistnieć w Internecie. Wspólnie z wydawcą magazynu Chip — firmą Vogel Publishing — MCI uruchomi nową spółkę, mającą się zająć utworzeniem pierwszego w Polsce, specjalizowanego portalu internetowego. Obecnie dobiega końca tworzenie biznes-planu nowego przedsięwzięcia.
— Stworzymy serwis internetowy drugiej generacji, czyli tzw. huba. Nie będzie on miał przekrojowego i ogólnego charakteru. Naszym pomysłem jest wyspecjalizowanie się w dostarczaniu informacji profilowanych. Skoncentrujemy się na treściach najbardziej interesujących internautów. W przeciwieństwie do portali, podających treści pochodzące z innych źródeł, większość informacji tworzyć będziemy samodzielnie — twierdzi Jerzy Karwelis, prezes Vogel Publishing.
MCI zapłaci
Spółka, mająca rozpocząć działalność 1 stycznia 2000 r., będzie typowym połączeniem know-how, którym — jak deklaruje Jerzy Karwelis — dysponuje jego zespół, i kapitału pochodzącego od MCI Management.
— Dysponujemy sporym bagażem doświadczeń, nagromadzonym w czasie tworzenia Chip OnLine. Poza tym możemy przewidzieć dalszy rozwój wydarzeń w polskim Internecie, obserwując wydarzenia w Stanach Zjednoczonych. Z tego powodu naszym wkładem w huba POLAND.COM będzie know-how. Oczekujemy, że niezbędny kapitał wysokości kilku milionów dolarów zorganizuje MCI Management — mówi Jerzy Karwelis.
Wartość domeny
Siłą nowego serwisu, obok wysokiej zawartości merytorycznej, ma być również nazwa domeny, pod którą będzie on dostępny. Trudno nie doceniać wartości, adresu „poland.com”. Przykładowo, prawo do domeny „china.com” warte jest na giełdzie nowojorskiej ponad 2 mld USD (8,5 mld zł).
— Prawo do domeny „poland.com” nasze wydawnictwo odkupiło przed trzema laty, od pewnej małej amerykańskiej firmy. Na początku nie wiedzieliśmy nawet, jak ją wykorzystamy. Kupiliśmy ją przede wszystkim, aby ją chronić przed niewłaściwym wykorzystaniem. Niestety, nasz rząd nie interesował się losami tak strategicznej nazwy. Teraz jednak widać, że była to dobra inwestycja — dodaje Jerzy Karwelis.