VW wybuduje dwie fabryki aut w nadmorskich miastach Qingdao i Tianjin. Prezes Martin Winterkorn powiedział, że spółka chce nadążyć za popytem na swoim największym rynku, gdzie wyprzedziła w ubiegłym roku amerykański General Motors.

Przez pierwsze pięć miesięcy roku grupa Volkswagen dostarczyła w Chinach 1,51 mln aut, o 18 proc. więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. W kwietniu prezes Winterkorn zapowiadał, że tegoroczne dostawy wzrosną w Chinach o co najmniej 10 proc. w porównaniu z ubiegłym, rekordowym pod tym względem. Oznacza to, że w 2014 roku mogą przekroczyć 3,5 mln aut.
Ekspansja na chińskim rynku jest kluczowa w strategii niemieckiego koncernu, który chce w 2018 roku zdetronizować Toyotę i stać się największym na świecie koncernem motoryzacyjnym. Aby to osiągnąć Volkswagen planuje zainwestować w Chinach ponad 18 mld EUR do 2018 roku.