To część programu rozwojowego, zakładającego osiągnięcie do 2018 r. statusu największego producenta aut na świecie.
Brazylia jest jedną z podstaw naszej strategii 2018 – twierdzi Martin Winterkorn, dyrektor generalny koncernu.
Plan inwestycyjny zakłada m.in. wydatkowanie 126 mln EUR na zwiększenie mocy produkcyjnych fabryki silników w Sao Carlos z 3,8 tys. do 4,8 tys. sztuk dziennie.
Podczas gdy europejski rynek samochodowy szykuje się do odnotowania największego od 19 lat spadku, sprzedaż pojazdów w Ameryce Południowej ma szansę wzrosnąć o 8,6 proc. do 3,28 mln w bieżącym roku, wynika z prognoz IHS Automotive.
Choć projekcje zakładają zwolnienie dynamiki wzrostu w przyszłym roku, Brazylia z młodą populacją i potencjalnymi nabywcami „pierwszego auta” na poziomie około 40 proc. będzie nadal bardzo atrakcyjnym rynkiem, szacuje Volkswagen. Obecnie zajmuje ona trzecie miejsce w strukturze sprzedaży największego europejskiego koncernu motoryzacyjnego.