Volkswagen liderem wydatków

opublikowano: 09-01-2019, 22:00

Ponad 91 mln zł — tyle Volkswagen wydał na reklamę w 2018 r. Wiceliderem w raporcie przygotowanym przez Instytut Monitorowanie Mediów jest Skoda.

Czesi wydali na reklamę w zeszłym roku prawie 84 mln zł. 82 mln zł przeznaczył Opel, a Toyota niemal 72 mln zł. Koreański Hyundai zainwestował w działania reklamowe 66 mln zł. Ciekawie wygląda zestawienie miesięczne wydatków reklamowych. Najwięcej w jednym miesiącu wydał Volkswagen — ponad 26 mln zł, Opel ponad 25 mln zł, Skoda 22 mln, a Toyota ponad 19 mln. Największy udział w wydatkach miały te, które były związane z promocją aut osobowych (72 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się: auta małe i klasy średniej (7 proc.), autoryzowani dilerzy (4 proc.) oraz samochody dostawcze (2 proc). Najmniej pochłonęła reklama aut terenowych i sportowo- -użytkowych.

91 mln zł Tyle na reklamę wydał Volkswagen w 2018 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu