Volkswagen naciska ws. budowy Gigafactory

opublikowano: 15-04-2019, 07:22

Koncern Volkswagen naciska na swoich partnerów z joint venture, w tym SK Innovation (SKI) w sprawie budowy zakładów produkujących akumulatory do samochodów elektrycznych. Przynajmniej jeden z nich ma mieć zdolność produkcyjną na poziomie gigawata, donosi Reuters.

Dyrektor  generalny niemieckiego koncernu Herbert Diess stwierdził, że „.wszystko poniżej tej wartości nie miałoby sensu”.

Ładowanie elektrycznego pojazdu marki Volkswagen
Zobacz więcej

Ładowanie elektrycznego pojazdu marki Volkswagen fot. REUTERS/Toby Melville/Forum

Volkswagen kupi akumulatory do samochodów elektrycznych o wartości 50 mld EUR (56,57 mld USD) i określił SKI, LG Chem i Samsung SDI jako strategicznych dostawców ogniw akumulatorowych. Podkreślił też  udział chińskiej firmy  Contemporary Amperex Technology (CATL).

Niemiecki gigant motoryzacyjny przebudowuje obecnie 16 zakładów w celu tworzenia pojazdów elektrycznych i planuje rozpocząć produkcję 33 różnych tego typu aut pod markami Skoda, Audi, VW i Seat do połowy 2023 r.

Rozważamy inwestycję w producenta baterii, aby wzmocnić naszą ofensywę elektryfikacyjną i stworzyć niezbędny know-how - powiedział szef Volkswagena.

SKI buduje zakład produkcji ogniw akumulatorowych w Stanach Zjednoczonych, aby zaopatrywać fabrykę Volkswagena w Chattanooga w stanie Tennessee. Chodzi o ogniwa litowo-jonowe do samochodu elektrycznego, którego produkcję Volkswagen planuje rozpocząć w  tej fabryce w 2022 r.

Z kolei LG Chem, Samsung i SKI dostarczą akumulatory dla Volkswagena w Europie. Natomiast  CATL jest strategicznym partnerem dla producentów samochodów w Chinach i będzie dostarczał akumulatory do swojej floty elektrycznej od 2019 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu