
Niemiecki potentat zakłada obecnie, że do 2025 r. uda się mu odnotować zwrot operacyjny na sprzedaży w granicy 8 do 9 proc. Poprzednia projekcja mówiła o wartości z przedziału 7-8 proc.
Postawiliśmy sobie strategiczny cel, aby stać się światowym liderem rynku pojazdów elektrycznych – i jesteśmy na dobrej drodze – powiedział Herbert Diess, dyrektor generalny VW. Podkreślił, że firma szykuje się już do kolejnej, znacznie bardziej radykalnej zmiany, którą jest przejście na znacznie bezpieczniejsze, inteligentniejsze i wreszcie w pełni autonomiczne samochody.
Volkswagen planuje przeznaczyć na inwestycje w elektryfikację i oferty cyfrowe do 2025 r. co najmniej 74 mld EUR, co stanowi połowę ogólnych wydatków. Na nowy ośrodek badawczy w Wolfsburgu planuje wydać 800 mln EUR. W nim chce stworzyć nową platformę dla pojazdów EV, która ma być dostępna dla innych producentów samochodów.