
Niemiecki gigant motoryzacyjny poinformował w piątek, że w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2022 r. dostarczył na chińskim rynku 1,47 mln pojazdów, o 20 proc. mniej niż w pierwszej połowie 2021 r.
To zaledwie 38 proc. z 3,85 mln aut jakie za cel postawił sobie w styczniu Volkswagen. Mimo tak słabego półrocza firma podtrzymała swój plan, licząc na zdecydowaną poprawę w drugiej połowie roku.
Głównym priorytetem musi być obecnie przywrócenie zaufania konsumentów i zapewnienie stabilnej produkcji i łańcuchów dostaw – stwierdził Stephan Wollenstein, dyrektor generalny Volkswagen Group China. Dodał, że plan nadrabiania zaległości producenta samochodów „w pełni ruszył.
Po okresie lockdownów z powodu fali infekcji Covid-19, czerwiec wyglądał już zdecydowanie optymistyczniej. VW dostarczył w ubiegłym miesiącu około 340,3 pojazdów, co stanowi wzrost o około 27 proc. w porównaniu z czerwcem 2021 r. Model akumulatorowy Electric ID ustanowił nowy rekord sprzedażowy od czasu wprowadzenia modelu na rynek w 2021 r., a klientom przekazano ponad 17,6 tys. tych pojazdów.