Hala i linie produkcyjne kosztowały prawie 700 mln zł. Z unijnych funduszy spółka otrzymała ponad 70 mln zł dofinansowania. Dzięki nowemu projektowi zatrudnienie w fabryce urosło o 150 etatów. Silniki Diesla trzeciej generacji w technologii MDB są m.in. o 10 kg lżejsze i o 10 EUR tańsze w produkcji. Spełniają wyśrubowane normy ekologiczne wymagane w USA. Zakład VW w Polkowicach będzie jedynym w Polsce i jednym z trzech w Europie, który produkuje podobnej klasy napędy. Volkswagen Motor Polska zatrudnia 1200 pracowników, którzy dziennie montują 2,5 tys. silników Diesla. Spółka działa na terenie Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej od 1998 r.
Volkswagen włącza turbo
Liczba dnia 700 tys. Tyle wysokoprężnych silników modułowych powstanie rocznie w fabryce Volkswagen Motor Polska w Polkowicach.