W drugim kwartale 2025. sprzedaż aut koncernu Volkswagen zwiększyła się o 1,2 proc. w ujęciu rocznym osiągając pułap 2,271 mln pojazdów.
Największy wkład w poprawę wyników miała Europa, gdzie sprzedaż samochodów całkowicie elektrycznych wzrosła aż o 73 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, przy czym w pierwszym póroczdy dynamika wzrostu przekroczyła 70 proc. Globalnie koncern zanotował wzrost sprzedaży elektryków o w okresie kwiecień-czerwiec o 38 proc., co sugeruje dobre wyniki ofensywy modelowej niemieckiego producenta.
Spadki w USA, presja celna i walka o rynek
Mimo pozytywnych sygnałów z Europy, wyniki Volkswagena w Ameryce Północnej pogorszyły się. Sprzedaż spadła tam o 16,2 proc., co stanowi wyraźne odwrócenie trendu z pierwszego kwartału, kiedy to odnotowano wzrost o 4,4 proc. Jednym z głównych czynników spadku jest niepewność związana z amerykańskimi cłami na import aut i części samochodowych, wynoszącymi aż 25 proc.
Volkswagen, podobnie jak inni niemieccy producenci, prowadzi rozmowy z administracją prezydenta Donalda Trumpa w sprawie złagodzenia restrykcji, które ograniczają konkurencyjność europejskich firm na rynku USA.
Mieszane wyniki w Chinach
Na chińskim rynku, największym na świecie, Volkswagen osiągnął wzrost ogólnej sprzedaży o 2,8 proc. Jednak sprzedaż pojazdów elektrycznych w Chinach spadła o prawie jedną trzecią. Wynik ten podkreśla rosnącą presję konkurencyjną, jaką niemiecki koncern odczuwa ze strony lokalnych producentów aut elektrycznych.
Stabilny globalny obraz pomimo turbulencji