Volvo sprzedaje głównie w Azji

RB, BLOOMBERG
opublikowano: 18-09-2008, 00:00

Drugi pod względem wielkości producent ciężarówek na świecie zanotował w sierpniu wzrost sprzedaży o 4 proc. To rezultat rosnącego popytu na rynkach Azji i Europy Wschodniej, który zrekompensował spadki w Stanach Zjednoczonych i zachodniej Europie. Szwedzki koncern, który w portfelu ma marki: Volvo, Nissan Diesel, Renault Trucks, Mack oraz Eicher, sprzedał 14,8 tys. samochodów.

Wzrosły również zamówienia. Najbardziej w Azji — o 48 proc. i wschodniej Europie — o 10 proc. Zdaniem przedstawicieli Volvo, z powodu spowolnienia w globalnej gospodarce w tym roku może jednak nie udać się sprzedać 10 mln aut. Po tej informacji kurs spółki w Sztokholmie zniżkował o 1,1 proc. Od początku roku spadek sięga 40 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RB, BLOOMBERG

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu