Volvo wygrywa z Mercedesem
W 1998 r. popyt na samochody kosztujące powyżej 100 tys. zł wzrósł trzykrotnie. Według naszych szacunków, liderem w tej klasie stało się volvo, które wypiera z rynku pojazdy niemieckie.
Po dziewięciu miesiącach popyt na volva wzrósł o jedną piątą — sprzedano ich 843. Na saaby natomiast — o 250 proc. (sprzedano 98). W związku z rosnącym popytem firma Saab postanowiła do końca roku zwiększyć sieć sprzedaży z sześciu do 10 punktów w całym kraju. Dla porównania — Volvo dysponuje 13 salonami.
Szwedzcy producenci samochodów, Volvo i Saab, mają razem tylko 0,3-proc. udział w polskim rynku samochodów osobowych. Są to jednak auta luksusowe, których wszyscy obecni w Polsce producenci nie sprzedają rocznie więcej niż 6 tys. Największymi konkurentami Szwedów są niemieckie Mercedes i BMW. Do końca sierpnia sprzedały one razem poniżej 700 aut. AA