VRG obrało kurs na 1,9 mld zł przychodów w 2025 r.

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2023-06-16 08:00

Modowa grupa, notowana na GPW, ogłosiła strategię na lata 2023-2025. Zakłada ona wzrost przychodów z obecnych 1,3 do 1,9 mld zł.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
Janusz Płocica, prezes VRG
Janusz Płocica, prezes VRG
Piotr Gamdzyk

W każdym roku realizacji strategii przychody maja rosnąć w dwucyfrowym tempie. Rozwijane mają być wszystkie marki (Vistula, Wólczanka, Bytom, Kruk, Deni Cler), przy czym spółka zakłada m.in. poszerzenie docelowej grupy klientów i mocniejsze wejście w modę dla kobiet.

Na koniec 2025 r. sieć stacjonarna grupy ma dysponować powierzchnią zbliżoną do 62,7 tys. mkw. Dodatkowo, firma powinna posiadać 6 własnych e-sklepów, a marki grupy być obecne w szerszej skali na platformach typu marketplace, co powinno przełożyć się na minimum 14-procentowy udział on-line w przychodach grupy w 2025 r.

Celem jest poprawa marży brutto w każdym z segmentów m.in. dzięki optymalizacji polityki cenowej i promocyjnej, zmianom w kolekcjach i konsolidacji źródeł dostaw, tak aby na koniec 2025 r. marża brutto na sprzedaży grupy wyniosła między 56-57 proc.

Średnioroczne wydatki inwestycyjne na nowe koncepty salonów i modernizację istniejących wyniosą 43 mln zł.

W 2022 r. przychody grupy wyniosły 1,27 mld zł, EBITDA 250 mln zł, a zysk netto 92,9 mln zł

Głównym akcjonariuszem spółki jest Jerzy Mazgaj (16,3 proc.).