VW liderem wydatków

opublikowano: 27-06-2018, 22:00

Z zestawiania przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów wynika, że w maju branża motoryzacyjna wydała na reklamę 102,3 mln zł.

Z zestawiania przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów wynika, że w maju branża motoryzacyjna wydała na reklamę 102,3 mln zł. Majowym liderem wydatków reklamowych jest Volkswagen, który na promocję przeznaczył niemal 16 mln zł. Po około 8 mln wydały firmy Ford i Toyota, co dało im miejsca drugie i trzecie. Renault z wydatkami przekraczającymi 6 mln zł uplasował się na czwartym, a Mercedes, z blisko 6 mln zł, na piątym miejscu.

Koncerny najczęściej promowały samochody osobowe. Wydatki na ten cel to aż 82 proc. majowego budżetu reklamowego. Po 5 proc. pochłonęły reklamy aut dostawczych i sportowych. Producenci samochodów najchętniej reklamowali je w telewizji. Wydatki na reklamę telewizyjną stanowiły ponad 60 proc. majowego budżetu. Około 30 proc. przeznaczyli na promocję w radio, a niespełna 10 proc. na prasę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / VW liderem wydatków