Broker zarobi w tym roku 9,2 mln zł, głównie dzięki wprowadzeniu na giełdę pięciu firm. W 2006 r. będzie ich najmniej cztery.
Cztery oferty publiczne zamierza przeprowadzić w przyszłym roku notowany na giełdzie Internetowy Dom Maklerski (IDM). Na warszawski parkiet za jego pośrednictwem wybiorą się: Hyperion, Monnari Trade, Gino Rossi oraz jedna firma, której nazwa jest tajemnicą. Do wczoraj głośno nie wymawiano także nazwy Gino Rossi, słupskiego producenta obuwia.
„19 grudnia podpisaliśmy umowę, na mocy której będziemy oferującym akcje Gino Rossi, prace nad prospektem rozpoczną się w nowym roku, a debiut zaplanowany jest na drugi kwartał” — czytamy w komunikacie.
Szczegółów oferty jeszcze nie podano. O samej spółce wiadomo, że specjalizuje się w produkcji obuwia damskiego (głównie we Włoszech) oraz męskiego ze średniej i górnej półki. Spółka ma 69 salonów firmowych, z których 32 działają na zasadzie franczyzy. Dwa lata temu spółka wyszła poza granice Polski. Ma salony m.in. na Litwie, w Niemczech i Kanadzie. W tym kierunku planowana jest dalsza ekspansja.
W tym roku IDM asystował w pięciu ofertach publicznych. Wprowadził na rynek: Novitusa, Tetę, Travelplanet, Graala oraz siebie samego. Pomagał także w ofertach na rynku wtórnym (m.in. Swarzędza). Udane transakcje spowodowały, że firma podniosła prognozy finansowe. Szacowany na koniec tego roku zysk netto sięga 9,2 mln zł, czyli o 15 proc. więcej niż planowano oraz o 70 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Kapitalizacja spółki przekracza 100 mln zł.