Czytasz dzięki

W autosalonach zapanował ruch

opublikowano: 23-09-2020, 22:00

Ostatnie miesiące przyzwyczaiły nas do dwucyfrowego tempa spadku liczby rejestracji nowych aut. Wrzesień też jest dwucyfrowy, ale... na plus.

W ciągu pierwszych 20 dni września urzędy komunikacji wydały dokumenty rejestracyjne dla ponad 23,5 tys. nowych samochodów osobowych i dostawczych (o dmc do 3,5 t). To oznacza, spory, bo ponad 10,2-procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku. Wzrost zainteresowania był wyraźnie widoczny w segmencie aut osobowych (21 tys. rejestracji, czyli plus 7 proc. r/r), jednak w przypadku dostawczaków był wręcz spektakularny. Na rynek wjechało nieco ponad 2,5 tys. nowych samochodów dostawczych, a to aż o 46,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Zyskały też marki premium. Liczba 3,9 tys. zarejestrowanych aut oznacza wzrost rzędu 8,3 proc. r/r.

Duży wzrost liczby rejestracji we wrześniu to po części efekt niskiej bazy. Dokładnie przed rokiem zaczęły obowiązywać zaktualizowane przepisy związane z normą WLTP, w związku z czym w 2019 r. wrześniowe wyniki były nienaturalnie niskie — tłumaczy Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Podobnie ekspert komentował wskaźniki po pierwszej dekadzie września. Druga nastraja jednak bardziej optymistycznie.

— Dobre wyniki nie oznaczają, że do końca roku producenci nadrobią pandemiczne straty, jest jednak nadzieja, że spadek liczby rejestracji nie będzie na koniec 2020 r. tak duży, jak pierwotnie przewidywano Kluczowym czynnikiem będzie kondycja naszej gospodarki w ostatnim kwartale — mówi Wojciech Drzewiecki.

Na razie w dość szybkim tempie pustoszeją dilerskie „stocki”. Prezes Samaru podkreśla, że na placach zaczyna brakować aut niektórych marek, a produkcja — chociaż przyspiesza — wciąż jest nieco opóźniona w stosunku do pierwotnych planów.

— Dobrą passę widać też w sprzedaży online. Widzimy wzrost zapytań w naszym autokatalogu. Inne serwisy mają podobne spostrzeżenia — twierdzi Wojciech Drzewiecki.

Liderem 20 dni września wśród producentów aut osobowych jest Toyota. Japońska marka wyprzedza Skodę i Volkswagena. Klienci zdecydowani na auto dostawcze najchętniej wybierali jeden z modeli Mercedesa. Tuż za niemieckim producentem uplasowały się Fiat i Ford.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane