Wchodzimy w erę, w której klientów obsługują czatboty, w dodatku na platformie Facebook Messenger. Do tego typu rozwiązań przekonywać zaczynają się również instytucje finansowe. Aplikację automatyzującą komunikację z klientami uruchomił właśnie Credit Agricole. System wykorzystuje sztuczną inteligencję do przetwarzania języka naturalnego na algorytmy zrozumiałe dla komputera, dzięki czemu chatbot jest w stanie szybko odpowiedzieć na zadane mu pytania.

Chatbot Credit Agricole - o wdzięcznej nazwie KrEdytka - będzie wspomagać sprzedaż kredytów gotówkowych; odciąży w pracy doradców. System automatycznie przeprowadzi wstępny wywiad z klientem (zapyta m.in. o cel zaciągnięcia kredytu, oczekiwaną kwotę, przewidywany okres spłaty pożyczki). W kolejnym etapie dane z kwestionariusza trafią do doradców kredytowych, którzy w tradycyjny już sposób sfinalizują całą procedurę.
- Uruchamiając KrEdytkę wchodzimy w obszar tzw. conversational commerce, który jest wciąż jeszcze stosunkowo nowy, ale ma ogromny potencjał. KrEdytka to nie tylko potencjalny nowy kanał sprzedaży produktów, ale też narzędzie, które dostarczy nam wiedzy i informacji o grupie docelowej – wyjaśnia Anna Płachta, dyrektor ds. digital marketingu w banku Credit Agricole.
Niedawno w Polsce podobne rozwiązania wprowadziło Multikino – tu chatbot pomaga klientom w dokonaniu rezerwacji lub zakupie biletów, oraz PizzaHut, gdzie system odpowiedzialny jest za zamówienia online. Sprzedaż polis za pomocą social mediów rozpoczął również Allianz Polska – na początek wystartował z ofertą zakupu prostych polis turystycznych, ale pracuje już nad kolejnymi, podobnymi usługami.