W Dębicy temperatura rośnie

DI, Rz
opublikowano: 09-10-2009, 11:50

PZU AM zarzuca firmie Goodyear złamanie porozumienia w sprawie producenta opon Dębicy.

Jak pisze "Rzeczpospolita", oowiązani z PZU inwestorzy finansowi producenta opon uważają, że cena w ogłoszonym 22 września przez Goodyear wezwaniu na 34,01 proc. akcji Dębicy nie satysfakcjonuje ich.

Podkreślają, że stoi w sprzeczności z duchem wcześniejszego porozumienia między udziałowcami spółki. Chodzi o zawartą przez PZU Asset Management i Goodyear ugodę z 25 lutego 2008 r. kończącą spór dotyczący rozliczeń między Dębicą a inwestorem strategicznym. Fundusze inwestycyjne i emerytalne zarzucały inwestorowi branżowemu, że stosuje ceny transferowe i zaniża zyski Dębicy. Kończąc spór, amerykański koncern zobowiązał się m.in. do dołożenia wszelkich starań, by w ciągu 18 miesięcy ogłosić wezwanie na akcje Dębicy niebędące w jego posiadaniu.

Piotr Góralewski, prezes PZU Asset Management, tłumaczy na łamach "Rz", że fundusze inwestycyjne zakładały wówczas, iż Goodyear wykorzysta ten okres na zgromadzenie środków niezbędnych do ogłoszenia wezwania po cenie bliskiej wartości godziwej. Ta, w ich ocenie, jest bliższa 120 zł, jakie Goodyear oferował w 2008 r. za niewiele ponad 6 proc. akcji Dębicy. To ponad dwa razy więcej, niż zaproponował Goodyear przed dwoma tygodniami (59,52 zł za walor).

PZU AM deklaruje, że chce rozmawiać z Goodyearem, m.in. ba temat podwyższenia ceny w wezwaniu. Zakładając fiasko wezwania, PZU AM chce wymóc na Goodyearze podjęcie działań mających na celu wzrost rentowności Dębicy.

Czy w razie fiaska konflikt wybuchnie z pełną siłą? PZU AM wskazuje, że przed rokiem zobowiązał się do niepodejmowania pewnych kroków prawnych, do których mają prawo udziałowcy. Niewykluczone, że zdecydują się na to inni inwestorzy - czytamy w "Rzeczpospolitej".

None
None
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, Rz

Polecane