W długą podróż prywatnym pociągiem dopiero po 2030

opublikowano: 16-10-2017, 16:45

- Jesteśmy jednym z najbardziej zliberalizowanych rynków kolejowych w przewozach cargo. Niestety przepisy nie pozwalają na wykonanie tego samego ruchu w przewozach pasażerskich - mówi w Pulsie Dnia Jakub Majewski, prezes Fundacji Pro Kolej. Jego zdaniem wpuszczenie czeskiego Leo Express na trasę Praga-Kraków to na razie jedynie wyjątek, Kolejne pojawią się dopiero wtedy, gdy zwiększy się presja pasażerów na otwieranie kolejnych prywatnych połączeń.

Jakuba Majewskiego pytamy też o:
- czy Leo Express podbije polski rynek kolejowy
- to jak budowa nowej infrastruktury kolejowej zmieni charakter przewozów
- dlaczego nie ma szans na szybkie otwarcie rynku pasażerskiego
- jak wygląda rynek przewozów cargo

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Sołtys

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / W długą podróż prywatnym pociągiem dopiero po 2030