W przyszłym tygodniu Facebook może ruszyć z roadshow

WST, Bloomberg
02-05-2012, 10:26

Facebook, właściciel najpopularniejszego na świecie portalu społecznościowego oczekuje, że być może już w przyszłym tygodniu rozpocznie działania marketingowe związane z pierwotną ofertą swoich akcji (IPO), donosi Bloomberg powołując się na osoby związane ze sprawą.

Plany nie zostały jeszcze upublicznione. Zarządzający spółką ruszą z tzw. roadshow by przedstawić potencjalnym inwestorom swoją ofertę. Takie działania trwają przeważnie około dwóch tygodni. Sugeruje to, że Facebook może skompletować ofertę przed końcem miesiąca.

Fot. Bloomberg
Zobacz więcej

Fot. Bloomberg

Spółka już w lutym złożyła u nadzorcy rynku wymagane dokumenty odnośnie debiutu na giełdzie. Facebook, który posiada ponad 900 mln użytkowników zamierza pozyskać z rynku około 5 mld USD, co jest największą wartością w historii ofert IPO spółek internetowych. Wartość firmy szacowana jest na 75 do 100 mld USD.

W trakcie roadshow jako jeden z czynników zachęcających inwestorów do zakupu akcji będzie dynamiczny wzrost sprzedaży. W pierwszym kwartale przychody zwiększyły się o 45 proc. do 1,06 mld USD.

Kwestią dyskusyjną pozostaje z kolei wzrost kosztów, które doprowadziły do 12-proc. spadku zysku netto do poziomu 205 mln USD.  Akcje spółki mają wejść na rynek Nasdaq i prawdopodobnie będą kwotowane pod symbolem „FB”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WST, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / IT&Internet / W przyszłym tygodniu Facebook może ruszyć z roadshow