W sieci są informacje i finansowe usługi

Wojciech Chmielarz
opublikowano: 12-11-2007, 00:00

Portale biznesowe informują o gospodarce i umożliwiają zakup produktów finansowych online.

Wyspecjalizowane portale mają własne analizy i komentarze

Portale biznesowe informują o gospodarce i umożliwiają zakup produktów finansowych online.

W polskim internecie biznesmen to pożądany klient. Sam też chętnie korzysta z sieci jako najszybszego źródła informacji o gospodarce czy polityce.

— Portale biznesowe trzeba dzielić na części ekonomiczne portali ogólnotematycznych, jak Onet.pl czy Gazeta.pl, i portale wyspecjalizowane. W tym drugim segmencie liderów jest dwóch: Money.pl i Bankier.pl — stwierdza Tomasz Bonek, redaktor naczelny Money.pl

Co różni te dwa rodzaje stron?

— W częściach ekonomicznych stron ogólnotematycznych nie ma właściwie własnych informacji. Te portale czerpią wiadomości ze źródeł wewnętrznych. Portale wyspecjalizowane, nie tylko ekonomiczne, mają najczęściej własne redakcje, zdobywają własne newsy, potrafią przygotować własne komentarze i analizy — wyjaśnia Tomasz Bonek.

Zawartość witryny

Jak powinna wyglądać strona dla biznesmena?

— Nie ma gotowego przepisu. Najważniejsze powinny być rzetelne, aktualne, czytelnie ułożone informacje. Poza tym uważa się, że z biznesem kojarzą się spokojne odcienie granatu, niebieskiego i szarości. Według tej reguły są zbudowane Money.pl i Bankier.pl — wymienia Marcin Macionczyk, dyrektor kreatywny agencji interaktywnej OS3 multimedia.

Dobrym pomysłem są dodatkowe narzędzia, np. kalkulator kredytowy i inwestycyjny, porównywarki cen. Obaj liderzy rynku je oferują.

— Na portalu można znaleźć aktualne notowania giełdowe, wypowiedzi ekspertów, kalkulatory i porównania ofert produktów finansowych blisko 50 renomowanych instytucji. Użytkownicy portalu Bankier.pl mają dostęp do codziennego przeglądu prasy gospodarczo-ekonomicznej, a także relacji i komentarzy wideo reporterów Bankier.TV. Wszystkie treści i informacje są za darmo. Od czerwca pod adresem m.bankier.pl jest też dostępna mobilna wersja portalu przystosowana do telefonów komórkowych — informuje Maciej Klepacki z notowanego na giełdzie portalu Bankier.pl.

W roli pośrednika

Portale ekonomiczne stale się rozwijają. O ile Bankier.pl i e-Gospodarka.pl pozostają stronami poświęconymi gospodarce, o tyle Money.pl ma ambicje stawania się portalem ogólnotematycznym. Poza tym witryny biznesowe rozwijają też działalność gospodarczą.

— Użytkownicy Bankier.pl mogą tu dokonać porównania interesujących ich produktów finansowych, a także — co ważniejsze — kupić je bezpośrednio na naszej podstronie — mówi Maciej Klepacki.

Podobną usługę oferuje Money.pl. Portale ekonomiczne stają się więc miejscami, gdzie nie tylko zdobywa się informacje o biznesie, ale także biznesy się robi.

Wojciech Chmielarz

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wojciech Chmielarz

Polecane