Wader-Woźniak srebrem znaczy drogę na rynek

Case study: Rodzinna firma świętuje właśnie 25-lecie. Wciąż szuka nowych nisz i chce mocniej zaistnieć na zachodzie Europy

Wader-Woźniak to polskie przedsiębiorstwo rodzinne, działające na rynku już od 25 lat. Powstało jako joint venture niemieckiej firmy Hermann Wader Spielwarenfabrik i rodzimego zakładu rzemieślniczego, należącego do Ryszarda Woźniaka. Po latach strona polska wykupiła wszystkie udziały w przedsięwzięciu. Obecnie zarządzają nią bracia Marcin i Łukasz Woźniakowie.

ZABAWKOWY BIZNES:
Zobacz więcej

ZABAWKOWY BIZNES:

Praktycznie od początku działalności prowadziliśmy sprzedaż poza granice Polski. Zaczęliśmy — jeszcze wtedy — od Czechosłowacji, potem firma sukcesywnie powiększała rynki zbytu — zaznacza Marcin Woźniak (po lewej), prezes spółki Wader-Woźniak, produkującej zabawki. Prowadzi ją wspólnie z bratem, Łukaszem Woźniakiem. ARC

Firma zajmuje się produkcją zabawek. Posiada fabrykę w Dąbrowie Górniczej. Rocznie wyjeżdża z niej 6 mln zabawek, w dużej części są sprzedawane za granicą.

Pod ochroną jonów srebra

W ofercie spółki znajduje się perełka — zestaw kilkuset klocków o właściwościach bakteriostatycznych, czyli „odpornych” na bakterie. Kolejne o podobnych właściwościach mają się pojawić już niebawem. — Oferta skierowana jest przede wszystkim do szpitali czy placówek opieki społecznej — do miejsc, w których dzieci są szczególnie narażone na możliwość zarażenia się od innych — zaznacza Marcin Woźniak, prezes spółki Wader-Woźniak.

Liczy też na zainteresowanie ze strony innych placówek, w których tymi samymi zabawkamibawi się wiele dzieci, np. punktów opieki zdrowotnej, przedszkoli, restauracji, ośrodków wypoczynkowych. Zabawki te wzbogacone są o materiały zawierające jony srebra, które są uwalniane na przestrzeni kilku lat. Tworzą warstwę chroniącą przed mikroorganizmami. Jony srebra wnikają w błonę komórkową mikroorganizmów, niszcząc ściany komórkowe; wchodzą też w interakcję z komórką, przerywając łańcuch DNA bakterii.

Produkty na zagranicznej licencji

Nowością w ofercie są zabawki produkowane m.in. na licencji Disneya. Umowa z koncernem The Walt Disney Company została podpisana na początku 2014 r. Seria produktów licencyjnych w tym przypadku obejmuje ponad 50 zabawek. Firma jest również licencjobiorcą marki Friends on the Move. — Obecnie pracujemy nad poszerzeniem asortymentu o nowe zabawki, ich premiera jest planowana na 2016 r. Sukcesywnie powiększamy ofertę. Rocznie Wader prezentuje ponad 30 nowych produktów — dodaje Marcin Woźniak.

Zabawki sprzedawane są również za granicą. Na eksport trafia blisko połowa produkcji, głównie do państw europejskich, w tym do Czech, na Słowację i na Węgry. — W krajach tych realizujemy ok. 25 proc. regularnej sprzedaży eksportowej. Bardzo duży udział w naszej strukturze sprzedaży eksportowej mają też Ukraina i Niemcy — zaznacza Marcin Woźniak.

Niemniej jednak w 2014 r. produkty wysyłane były również do Islandii, Mongolii, RPA, a także do Polinezji Francuskiej. W ubiegłym roku firma rozpoczęła współpracę z sieciami Carrefour i Cora, znacząco zwiększając skalę dostaw produktów do Francji. Jak podaje zarząd spółki, dotychczas zabawki z Dąbrowy Górniczej trafiły do 70 krajów świata.

Wader nadal będzie poszukiwać nowych rynków zbytu, w najbliższym czasie skoncentruje się m.in. na rynkach Europy Zachodniej. Sprzedaż w Polsce odbywa się poprzez sieci handlowe, ale również w formule online.

— Współpracujemy zarówno ze sklepami wielobranżowymi, jak np. Auchan czy Selgros, jak również sklepami stricte zabawkowymi, np. Smyk czy Toys R Us, natomiast na rynku tradycyjnym prowadzimy sprzedaż poprzez zabawkowe sklepy detaliczne, proponując formułę sklepu patronackiego Wader. Takich sklepów „patronackich”, z którymi pracujemy na stałe, jest w kraju ponad 800 — wylicza Marcin Woźniak.

Od października 2014 r. działa również detaliczny sklep firmowy, zlokalizowany przy fabryce w Dąbrowie Górniczej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Firmy / Wader-Woźniak srebrem znaczy drogę na rynek