Wal Mart rozczarował

Marek Druś
30-11-2004, 00:00

Zapowiedź znacznie niższego niż oczekiwano wzrostu listopadowej sprzedaży sieci supermarketów Wal Mart osłabiła rynki akcji w USA i Europie. Wywołała przecenę papierów spółek handlu detalicznego i obawę, że drogie paliwa ograniczają środki, jakie konsumenci mogą przeznaczyć na zakup innych towarów.

Akcje największej na świecie pod względem przychodów sieci supermarketów były przez całą sesję najmocniej przecenionym składnikiem średniej Dow Jones. Rynek oczekiwał, że Wal Mart zapowie 2-4 proc. wzrost sprzedaży w listopadzie. Okazało się, że oczekuje on zaledwie 0,7 proc. jej zwyżki. Choć słabej prognozy Wal Mart nie potwierdziły dane o sprzedaży notowanej przez branżę po pierwszym weekendzie sezonu świątecznego, inwestorzy pozbywali się papierów innych liczących się sieci, m.in. Kmart, Sears i JC Penney.

Lepsze nastroje panowały na rynku technologicznym. Mocno zdrożały akcje Apple Computer. Merrill Lynch, UBS i Bank of America podwyższyły cenę docelową jego akcji od 17 do 55 proc. Analitycy oczekują dalszego wzrostu popytu na produkowany przez spółkę cyfrowy odtwarzacz iPod.

Większość europejskich giełd kończyła sesje niewielkimi zniżkami indeksów. Przyczyniło się do tego rozczarowanie prognozą sprzedaży Wal Mart i spadki w pierwszej fazie notowań na Wall Street. Zniżkował kurs Aholda, posiadającego sklepy na wschodnim wybrzeżu USA. Staniały akcje belgijskiej sieci sklepów spożywczych Delhaize Group, właściciela amerykańskiej sieci supermarketów Food Lion. Lekko zdrożały natomiast akcje największego rywala Wal-Mart, drugiej na świecie sieci supermarketów, francuskiego Carrefour.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wal Mart rozczarował