Walenty nie pasuje do biura

opublikowano: 12-02-2020, 22:00

Co czwarty Polak uważa, że praca nie powinna być miejscem, w którym szuka się partnera. Według co trzeciego para zakochanych to dla zespołu nieszczęście.

„Czy to jest przyjaźń? Czy to jest kochanie?” — zastanawiał się wieszcz. Rzeczywiście, często trudno określić charakter — i etap — relacji, również tych, które powstają w środowisku zawodowym. Jedno jest pewne: praca to coś więcej niż praca. Przekraczając próg biura, nie przestajemy być istotami uczuciowymi i wrażliwymi, a strzała amora może dosięgnąć człowieka wszędzie, nawet przy firmowej drukarce. Tymczasem na miłość w korporacji większość Polakówpatrzy z rezerwą — wynika z walentynkowego badania Pracuj.pl.

Tylko 28 proc. ankietowanych uważa biuro za odpowiednie miejsce na znalezienie partnera lub partnerki i aż 23 proc. odnosi się do takiej perspektywy negatywnie. Respondenci są na ogół sceptyczni co do wpływu par na przedsiębiorstwo: tylko co piaty twierdzi, że romanse sprzyjają atmosferze w zespole, i tylko co czwarty — że zakochani pracują lepiej. Z drugiej strony prawie połowa uczestników sondażu unika zarówno chwalenia, jak i potępiania biurowych miłostek.

— Skoro tak różnie ocenia się pracujące w tym samym miejscu pary, aż prosi się, by firma miała określoną politykę w tej dziedzinie, zgodną z prawem i charakterem zespołu oraz znaną wszystkim zatrudnionym — podkreśla Karolina Bieńkowska, odpowiedzialna za pozyskiwanie talentów i markę pracodawcy (employer branding) w Grupie Pracuj.

Dużo lepszą prasę mają przyjaźnie w pracy — jako pozytywne zjawisko postrzega je 61 proc. badanych. Zdaniem większości praca z przyjaciółmi oznacza lepsze wykonywanie obowiązków oraz wzrost satysfakcji i poprawę atmosfery (odpowiednio 57, 59 i 61 proc.).

16 proc. Taki odsetek romansów w pracy przeradza się w stałe związki — wynika z badania amerykańskiej firmy Vault.

25082f04-4285-11ea-b77f-2e728ce88125
Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu