Walka na rynku usług assistance
PZM Autotour może stracić klientów na rzecz francuskiego giganta
Krajowy lider rynku usług assistance, Polski Związek Motorowy Autotour, może stracić klientów na rzecz światowego giganta w branży — Europ Assistance.
Francuska firma Europ Assistance jest światowym liderem w usługach assistance. Obsługuje w Polsce wszystkie samochody z grupy FIAT-a i zamierza rozpocząć walkę o innych producentów. Obecnie uczestniczy w nowatorskim projekcie włoskiego producenta pod nazwą Autoexpert. Polega on na autoryzowanej sprzedaży samochodów używanych i objęciu ich assistance.
Największą polską firmą oferującą usługi assistance jest PZM Autotour. Obsługuje on samochody Opla, Forda, Daewoo, Volvo, Nissana, Rovera, Saaba, a nawet Jaguara. Działająca od trzydziestu lat firma przestała jednak rozszerzać zakres swoich usług.
Nowy rynek
Wraz z dynamicznym rozwojem rynku motoryzacyjnego w Polsce, rozpoczął się wyścig firm i towarzystw ubezpieczeniowych specjalizujących się w assistance.
— Polski rynek jest bardzo obiecujący. Współpraca z FIAT-em, liderem na naszym rynku samochodowym, umacnia naszą pozycję. Jako jedyni oferujemy również assistance obejmujący pomoc w następstwie wypadku — mówi Michał Jakubowski, dyrektor generalny Europ Assistance Polska.
Doraźna pomoc
Ostra walka o klienta wymusza na koncernach samochodowych oferowanie niestandardowych usług. Oprócz FIAT-a, rzadko który dealer mówi o dołączonej ofercie assistance. FIAT wspólnie z Europ Assistance oferuje system pomocy, działający na terenie całej Europy.
W Polsce działa coraz więcej zachodnich firm z tej branży, takich jak Falck, Europ Assistance, Axa, Coris, Pol-assistance. Oferta PZM staje się więc coraz mniej atrakcyjna, ponieważ wraz z rosnącą konkurencją, istotną rolę zaczyna odgrywać jej jakość i zakres. Klienci poszukują firm, które oferują kompleksową obsługę z zakresu ratownictwa i pomocy drogowej, ochrony zdrowia i mienia itd.