Wall Street w poniedziałek pod kreską

opublikowano: 22-09-2014, 22:08

To nie był udany początek tygodnia na amerykańskich giełdach. Indeksy spadały przez cały dzień oddając zyski po ubiegłotygodniowych rekordach. Nastroje popsuły przede wszystkim dane z rynku nieruchomości oraz doniesienia z Chin, które wspierały stronę podażową.

Sprzedaż domów na rynku wtórnym w Stanach Zjednoczonych negatywnie zaskoczyła sierpniowym spadkiem. To pierwsza obniżka wskaźnika od pięciu miesięcy. Podczas gdy analitycy spodziewali się wzrostu z 5,15 do 5,20 mln sprzedaż obniżyła się do 5,05 mln w ujęciu annualizowanym.

fot. Bloomberg

Nerwowość na rynkach akcji, w tym na Wall Street wywołała też wypowiedź ministra finansów Chin, która ostudziła nadzieje na stymulację tamtejszej gospodarki. Lou Jiwei stwierdził, że rząd nie będzie w żaden sposób dostosowywał swojej polityki, mimo że wzrost gospodarczy mierzy się z wyzwaniami i presją.

Spośród 10 głównych grup branżowych tworzących indeks S&P500 przecenie poddawało się dziewięć. Najmocniej na wartości traciły użyteczności publicznej, energetycznej i produktów konsumenckich. W każdym z przypadków deprecjacja sięgała ponad 0,7 proc. W górę szedł jedynie sektor materiałowy.

Po piątkowym bardzo udanym debiucie, z zyskiem sięgającym 38 proc. w poniedziałek zniżkowały papiery chińskiego giganta e-commerce Alibaba Group Holdings. Korekta sięgała momentami  nieco ponad 4 proc.

W prestiżowej średniej przemysłowej grupującej największe amerykańskie blue chipy największe przeceny stały się udziałem walorów Caterpillara i Microsoftu.

Na finiszu poniedziałkowej sesji indeks DJ IA tracił 0,62 proc. Wskaźnik S&P500 zniżkował o proc. zaś technologiczny Nasdaq przeceniano o 1,14 proc.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane