Spółka opracowała i korzysta z usługi od dwóch i pół roku. Walmart twierdzi, że dzięki temu zaoszczędził 90 mln USD w ciągu jednego roku. Oprogramowanie wykorzystuje sztuczną inteligencję do wyznaczania najbardziej optymalnych tras dla ciężarówek dostarczających towary do sklepów, które pomagają realizować transport terminowo.
“Chcemy wzmocnić firmy za pomocą tych samych technologii, które działają na dużą skalę w Walmart” - powiedziała Anshu Bhardwaj, wiceprezes i dyrektorka operacyjna ds. globalnych technologii Walmart.
Cena oprogramowania jest uzależniona od klienta oraz takich czynników, jak ilość i częstotliwość użytkowania.
Walmart dywersyfikuje swoją działalność poza handel detaliczny, na szybciej rozwijające się obszary o wyższych marżach zysku, w tym reklamy. Niedawno stał się właścicielem Vizio Holding, producenta inteligentnych telewizorów. Transakcja wyniosła ok. 2,3 mld USD.