Walne CCC zgodziło się na emisję akcji

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2020-04-17 16:15

Nadzwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy CCC podjęło decyzję o emisji nowych akcji, która ma przynieść 400-500 mln zł.

Uchwała mówi o podwyższeniu kapitału w drodze emisji akcji dwoch serii - I i J. łącznie to do 13,7 mln walorów.

Marcin Czyczerski, prezes CCC
Marcin Czyczerski, prezes CCC
Fot. Marek Wiśniewski

Cena emisyjna nie może być niższa niż 30 zł.

- Uchwała ta formalnie umożliwia nam przejście do kolejnego etapu przygotowań do emisji. W dniu 24 kwietnia planujemy opublikowanie raportu okresowego z wynikami za I kwartał 2020, a równocześnie prowadzimy rozmowy z instytucjami finansującymi oraz obligatariuszami. Będziemy dążyć do realizacji emisji w optymalnych warunkach rynkowych, a widzimy zainteresowanie ze strony szerokiego grona inwestorów. Ponadto kluczowy akcjonariusz, pan Dariusz Miłek, zapowiedział udział w ofercie. To silny sygnał, że akcjonariusz mocno zaangażowany w sprawy spółki, po prostu wierzy w jej perspektywy - mówi Karol Półtorak, wiceprezes CCC.

 - Dzisiaj priorytetem jest zabezpieczenie finansowania Grupy. Prowadzimy rozmowy z bankami i instytucjami finansującymi, które w marcu 2020 r. zgodziły się już na krótkoterminowe odroczenie niektórych naszych bieżących zobowiązań finansowych. Kontynuujemy rozmowy z intencją zmiany warunków finansowania, tak aby zachować jego stabilność w dłuższym horyzoncie, mimo trwającego okresu niepewności ekonomicznej. Z emisji akcji chcemy pozyskać dodatkowe 400-500 mln zł - środki potrzebne są na finasowanie kapitału obrotowego. Spółka jest w stanie wykorzystać swój potencjał tylko wtedy, gdy na kluczowy sezon AW2020 będziemy mieć towar na półkach. Z tego powodu realizujemy szereg działań, które mają nam to zapewnić. Emisja i pozyskane środki mają stanowić wsparcie dla organizacji w tym bezprecedensowym momencie, gdy jednocześnie widać szansę na monetyzację projektów realizowanych przez ostatnie lata. W CCC zainwestowano ogromny kapitał, który powinien zacząć pracować i generować gotówkę. Na to położyliśmy akcent w strategii GO.22. Kryzys spowodowany koronawirusem nie zmienia docelowego kształtu naszego nowego, omnichannelowego modelu biznesowego. – mówi Marcin Czyczerski, prezes CCC.