Warszawa stroi się do Cannes

07-03-2018, 22:00

Stolica zaprezentuje swoje atuty podczas największych na świecie międzynarodowych targów nieruchomości i inwestycji.

Inwestorzy, którzy zdecydują się na rozwój biznesu w Warszawie, mogą liczyć m.in. na bardzo dobry dostęp do wykwalifikowanych pracowników i rozwiniętego zaplecza biurowego — przekonuje stołeczny urząd miasta. Tymi argumentami chce zachęcić uczestników tegorocznych targów MIPIM we francuskim Cannes do lokowania kapitału nad Wisłą.

MAGNES NA INWESTYCJE
Zobacz więcej

MAGNES NA INWESTYCJE

Zdaniem Katarzyny Włodek-Makos, dyrektor biura rozwoju gospodarczego Urzędu m.st. Warszawy, przy wyborze miejsca dla biznesu zagraniczni inwestorzy zwracają uwagę przede wszystkim na możliwość pozyskania utalentowanych pracowników i dostęp do nowoczesnych biur Fot. Marek Wiśniewski

Według danych urzędu, na 70 warszawskich uczelniach studiuje 246 tys. osób, a 72 proc. mieszkańców stolicy ma wyższe wykształcenie. Warszawa oferuje też dostęp do ponad 5 mln mkw. biur, z czego prawie połowa to nowoczesna powierzchnia klasy A.

Miasto przyciąga nowych globalnych graczy, takich jak Goldman Sachs, Credit Suisse czy JP Morgan. Już 80 firm z listy Fortune Global 500 i łącznie ponad 2 757 międzynarodowych korporacji wybrało stolicę Polski.

— Stolica staje się jednym z najbardziej atrakcyjnych miejsc do inwestowania w Europie. Potwierdzają to liczne rankingi i zestawienia, w tym m.in. przygotowany przez Financial Times, który plasuje Warszawę na 3. miejscu wśród najbardziej przyjaznych biznesowi miast przyszłości w Europie, zaraz po Londynie i Dublinie — mówi Katarzyna Włodek-Makos, dyrektor biura rozwoju gospodarczego Urzędu m.st. Warszawy.

W tym roku w Cannes wraz z miastem oferty zaprezentuje 12 deweloperów.

— Na stołecznym stoisku promowane będą nasze Browary Warszawskie, kompleks Moje Miejsce i Galeria Młociny — wymienia Paweł Słupski, koordynator ds. PR w Echo Investment.

Zdaniem Jarosława Zagórskiego, dyrektora handlowego i rozwoju Ghelamco Poland, na targach MIPIM nie może zabraknąć żadnego liczącego się gracza z branży.

— Obecni są na nich deweloperzy, agenci, doradcy, architekci, władze miast i przedstawiciele funduszy inwestycyjnych ze wszystkich kontynentów. Udział w takim wydarzeniu realnie przekłada się na biznes — mówi Jarosław Zagórski.

Jego opinię podziela Cezary Jarząbek, prezes Golub GetHouse.

— Targi MIPIM dają nam niepowtarzalną okazję do zaprezentowania kompleksu biurowego Mennica Legacy Tower. Z doświadczenia wiemy, że rozmowy prowadzone w Cannes bardzo często przekładają się na realne kontakty i współpracę biznesową w przyszłości — przekonuje Cezary Jarząbek.

— Obecność w Cannes to dla nas okazja do lepszego poznania opinii i potrzeb inwestorów, co w obecnej rzeczywistości gospodarczej i politycznej jest bardzo ważne. Efekty takich spotkań nie muszą być natychmiastowe — dodaje Stanislav Frnka, prezes HB Reavis Poland.

MIPIM to największe na świecie międzynarodowe wydarzenie rynku nieruchomości i inwestycji. 29. edycja imprezy odbędzie się w dniach 13-16 marca 2018 r. Weźmie w niej udział ponad 24 tys. osób ze 100 krajów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Gołasa

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Warszawa stroi się do Cannes