Warszawa stroi się do Cannes

opublikowano: 07-03-2018, 22:00

Stolica zaprezentuje swoje atuty podczas największych na świecie międzynarodowych targów nieruchomości i inwestycji.

Inwestorzy, którzy zdecydują się na rozwój biznesu w Warszawie, mogą liczyć m.in. na bardzo dobry dostęp do wykwalifikowanych pracowników i rozwiniętego zaplecza biurowego — przekonuje stołeczny urząd miasta. Tymi argumentami chce zachęcić uczestników tegorocznych targów MIPIM we francuskim Cannes do lokowania kapitału nad Wisłą.

Zdaniem Katarzyny Włodek-Makos, dyrektor biura rozwoju
gospodarczego Urzędu m.st. Warszawy, przy wyborze miejsca dla
biznesu zagraniczni inwestorzy zwracają uwagę przede wszystkim na możliwość pozyskania
utalentowanych pracowników i dostęp do nowoczesnych biur
Zobacz więcej

MAGNES NA INWESTYCJE

Zdaniem Katarzyny Włodek-Makos, dyrektor biura rozwoju gospodarczego Urzędu m.st. Warszawy, przy wyborze miejsca dla biznesu zagraniczni inwestorzy zwracają uwagę przede wszystkim na możliwość pozyskania utalentowanych pracowników i dostęp do nowoczesnych biur Fot. Marek Wiśniewski

Według danych urzędu, na 70 warszawskich uczelniach studiuje 246 tys. osób, a 72 proc. mieszkańców stolicy ma wyższe wykształcenie. Warszawa oferuje też dostęp do ponad 5 mln mkw. biur, z czego prawie połowa to nowoczesna powierzchnia klasy A.

Miasto przyciąga nowych globalnych graczy, takich jak Goldman Sachs, Credit Suisse czy JP Morgan. Już 80 firm z listy Fortune Global 500 i łącznie ponad 2 757 międzynarodowych korporacji wybrało stolicę Polski.

— Stolica staje się jednym z najbardziej atrakcyjnych miejsc do inwestowania w Europie. Potwierdzają to liczne rankingi i zestawienia, w tym m.in. przygotowany przez Financial Times, który plasuje Warszawę na 3. miejscu wśród najbardziej przyjaznych biznesowi miast przyszłości w Europie, zaraz po Londynie i Dublinie — mówi Katarzyna Włodek-Makos, dyrektor biura rozwoju gospodarczego Urzędu m.st. Warszawy.

W tym roku w Cannes wraz z miastem oferty zaprezentuje 12 deweloperów.

— Na stołecznym stoisku promowane będą nasze Browary Warszawskie, kompleks Moje Miejsce i Galeria Młociny — wymienia Paweł Słupski, koordynator ds. PR w Echo Investment.

Zdaniem Jarosława Zagórskiego, dyrektora handlowego i rozwoju Ghelamco Poland, na targach MIPIM nie może zabraknąć żadnego liczącego się gracza z branży.

— Obecni są na nich deweloperzy, agenci, doradcy, architekci, władze miast i przedstawiciele funduszy inwestycyjnych ze wszystkich kontynentów. Udział w takim wydarzeniu realnie przekłada się na biznes — mówi Jarosław Zagórski.

Jego opinię podziela Cezary Jarząbek, prezes Golub GetHouse.

— Targi MIPIM dają nam niepowtarzalną okazję do zaprezentowania kompleksu biurowego Mennica Legacy Tower. Z doświadczenia wiemy, że rozmowy prowadzone w Cannes bardzo często przekładają się na realne kontakty i współpracę biznesową w przyszłości — przekonuje Cezary Jarząbek.

— Obecność w Cannes to dla nas okazja do lepszego poznania opinii i potrzeb inwestorów, co w obecnej rzeczywistości gospodarczej i politycznej jest bardzo ważne. Efekty takich spotkań nie muszą być natychmiastowe — dodaje Stanislav Frnka, prezes HB Reavis Poland.

MIPIM to największe na świecie międzynarodowe wydarzenie rynku nieruchomości i inwestycji. 29. edycja imprezy odbędzie się w dniach 13-16 marca 2018 r. Weźmie w niej udział ponad 24 tys. osób ze 100 krajów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Gołasa

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Warszawa stroi się do Cannes