Warszawa wygrała z Clear Channel

  • Anna Pronińska
29-11-2012, 00:00

Miasto obroniło postępowanie na wymianę wiat w PPP, ale czeka je bój z firmą, której ofertę odrzucono.

Władze Warszawy są o krok bliżej zakończenia nowatorskiego postępowania na wymianę i eksploatację 1580 wiat w partnerstwie publiczno-prywatnym (PPP). Wczoraj Wojewódzki Sąd Administracyjny odrzucił skargę Clear Channel. Firma stała na stanowisku, że postępowanie budziło wiele wątpliwości, było nieprzejrzyste, a całe ryzyko przerzucono na koncesjonariusza.

— Sąd całkowicie oddalił skargę Clear Channel, co oznacza, że postępowanie przygotowaliśmy zgodnie z przepisami. Oczywiście firmie przysługuje jeszcze możliwość wystąpienia o kasację wyroku do NSA — mówi Tomasz Gamdzyk, naczelnik wydziału estetyki przestrzeni publicznej ratusza.

Nie udało nam się uzyskać informacji od Clear Channel, czy z tego skorzysta. Firma nie zdecydowała się na złożenie wiążącej oferty, bo jej wątpliwości budziły m.in. zredagowane przez miasto ostateczne kryteria oceny ofert, zakres zadań koncesjonariusza nieprzewidzianych przez ustawę o koncesji, niepewność potencjalnego partnera co do tego, z czego mają być wykonane wiaty i gdzie dokładnie staną.

Ta ostatnia kwestia miała uniemożliwić dokładne oszacowanie kosztów i czasu zwrotu nakładów. Dwa konsorcja złożyły jednak oferty: CAM Polski Outdoor i CAM Media oraz Stroer Polska i AMS (spółka zależna Agory). Oferta ostatniego została uznana za najkorzystniejszą. Przegrani zamierzają walczyć dalej w sądach administracyjnych.

 — Jesteśmy w trakcie pisania skargi. Czekamy na protokół z postępowania — mówi Paweł Orłowski, wiceprezes CAM Media. Zwycięca przetargu będzie odpowiadał za wymianę wiat i eksploatowanie ich przez określony czas, w którym ma zarabiać na reklamach. Miasto oszacowało wartość inwestycji na ponad 200 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Pronińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Warszawa wygrała z Clear Channel