Warszawskie rondo w wersji 2.0

Najważniejszy odcinek jednej z głównych arterii komunikacyjnych stolicy - al. Jana Pawła II i ul. Tytusa Chałubińskiego - zyska zupełnie nowy wygląd oraz ścieżki dla rowerzystów. Przebudowane zostanie też rondo w okolicach Dworca Centralnego.

Stołeczny Zarząd Dróg Miejskich ogłosił właśnie przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy al. Jana Pawła II i ul. Chałubińskiego, na odcinku od ronda ONZ do ul. Nowogrodzkiej.

Warszawskie rondo w wersji 2.0

AR
opublikowano: 03-11-2015, 11:07

Najważniejszy odcinek jednej z głównych arterii komunikacyjnych stolicy - al. Jana Pawła II i ul. Tytusa Chałubińskiego - zyska zupełnie nowy wygląd oraz ścieżki dla rowerzystów. Przebudowane zostanie też rondo w okolicach Dworca Centralnego.

Stołeczny Zarząd Dróg Miejskich ogłosił właśnie przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy al. Jana Pawła II i ul. Chałubińskiego, na odcinku od ronda ONZ do ul. Nowogrodzkiej.

Skrzyżowanie jednych z najważniejszych ulic stolicy - w samym centrum miasta, tuż przy Dworcu Centralnym - będzie przystosowane do ruchu pieszych i rowerzystów. Aleja Jana Pawła II zyska nowe ścieżki rowerowe, chodniki i całkiem nowy wygląd.
Zarząd Dróg Miejskich Warszawa

Inwestycja była zapowiadana już od dawna. Zakłada miedzy innymi modernizację ronda Czterdziestolatka, na którym łączą się ul. Chałubińskiego i al. Jana Pawła II. Obecnie skrzyżowanie w centrum miasta piesi mogą pokonać tylko dzięki przejściom podziemnym. Za kilka lat przez rondo będą mogli przejeżdżać nawet rowerzyści.

Odmłodzone rondo 40-latka

"Wloty i wyloty ul. Chałubińskiego i al. Jana Pawła II zostaną dostosowane do natężenia ruchu. Projektant ma wytyczyć naziemne przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe wokół całego skrzyżowania (przy czym dopuszczamy ich wyznaczanie etapami)" - pisze warszawski Zarząd Dróg Miejskich w komunikacie prasowym.

Dzięki modernizacji piesi będą mieli ułatwione przejścia do przystanków tramwajowych. O zebry w tym miejscu z urzędem miasta od dawna walczyli mieszkańcy i niektórzy radni. W maju ratusz zapowiadał, że wyznaczy je w ciągu kilku miesięcy.

Zwężona ulica

Spektakularna inwestycja będzie obejmowała kompleksową modernizację odcinka głównego traktu komunikacyjnego prowadzącego z Żoliborza na Mokotów. Istniejące jezdnie zostaną wyremontowane i przebudowane. Ich szerokość zostanie ujednolicona - w miejscu, gdzie istnieje obecnie 5 pasów ruchów dla kierowców pozostanie trzy. Dzięki temu uda się wygospodarować miejsce dla pieszych, rowerzystów, parkujących samochodów oraz zieleni miejskiej.

Po obu stronach al. Jana Pawła II powstaną drogi dla rowerów i chodniki (wyposażone w ścieżki prowadzące i udogodnienia dla niepełnosprawnych), zostaną wybudowane dodatkowe zatoki postojowe oraz posadzone szpalery drzew.

Urząd miasta zaznacza, że zmiany nie powinny wpłynąć na ruch drogowy – ujednolicona szerokość jezdni ma utrzymać dotychczasową przepustowość ulicy. Nadal będzie można korzystać z przejść podziemnych, prowadzących na Dworzec Centralny. Ich remont będzie realizowany jako osobna inwestycja.

Zielone przystanki

Nowe naziemne przejścia (wraz z przejazdami dla rowerów) powstaną również w osi ul. Nowogrodzkiej oraz (wariantowo) na północnym końcu przystanków tramwajowych. z informacji prasowej wynika również, że na przystankach pojawi się mała architektura oraz donice dla roślin pnących się po filarach estakad.

Dokumentacja projektowa ma zostać opracowana w ciągu 8 miesięcy. Wykonawca zostanie wybrany w przetargu. Rozpoczęcie budowy jest planowane na jesień przyszłego roku.

 

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AR

Polecane