WARTA VITA STAWIA NA STOPNIOWY WZROST

Katarzyna Ostrowska
25-11-1999, 00:00

WARTA VITA STAWIA NA STOPNIOWY WZROST

Towarzystwo majątkowe złożyło zapis na wszystkie nowe akcje życiowego

LICZY SIĘ JAKOŚĆ: Krzysztof Mleczak, wiceprezes Warty Vita, przekonuje, że prześciganie się w zakresie prowizji czy podkupywaniu agentów od konkurencji nie mieści się w strategii Warty Vita. Liczy się natomiast podnoszenie jakości oferowanych produktów ubezpieczeniowych oraz kwalifikacji agentów. Klient natomiast zweryfikuje oferty ubezpieczycieli i świadomie podejmie decyzję o wyborze najwłaściwszej dla siebie. fot. M. Pstrągowska

Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Warta stanie się około 90-proc. udziałowcem Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Warta Vita. Po objęciu nowych akcji kapitał życiowego towarzystwa wyniesie 69 mln zł. Towarzystwo planuje zdobywanie wyższej pozycji na rynku oraz stałe pozyskiwanie i szkolenie nowych agentów.

Około 90 proc. udziałów w Warcie Vita będzie miała majątkowa Warta po objęciu nowej emisji akcji towarzystwa życiowego. Dzięki nowej emisji kapitał towarzystwa życiowego wyniesie 69 mln zł. Jest to już kolejne w tym roku podwyższenie kapitału, który opłaciło ze środków własnych TUiR Warta.

Armia agentów

Zgodnie z oczekiwaniami większościowego akcjonariusza, Warta Vita planuje zdobyć większy udział w rynku. Planowanej wielkości przedstawiciele nie chcą jednak ujawnić. Towarzystwo dochodzić do tego będzie poprzez profesjonalną sieć agentów i nowe produkty.

— Rynek wymaga ciągłych inwestycji. Mamy już 1,5 tys. agentów, którzy wywodzą się w dużej części ze struktur dystrybucyjnych towarzystw emerytalnych. Zostali już oni przeszkoleni, zdobyli licencje PUNU i rozpoczęli aktywną sprzedaż w ramach III filaru. W przyszłym roku chcemy mieć ich 5-6 tys. Obecnie szkolimy miesięcznie 200-300 akwizytorów — mówi Krzysztof Mleczak, wiceprezes Warty Vita.

Bez pośpiechu

Dla akcjonariuszy Warty Vita ważne jest nie tylko miejsce w rankingu towarzystw życiowych czy wielkość udziału w rynku, ale również zadowolenie klientów.

— Dzięki dobremu serwisowi klient — weryfikując oferty towarzystw — może podjąć świadomą decyzję o wyborze najwłaściwszej oferty ubezpieczeniowej — twierdzi wiceprezes Mleczak.

W polisy indywidualne

W bieżącym roku towarzystwo skoncentrowało się na rozbudowie struktur sprzedaży ubezpieczeń indywidualnych. Ma to również związek ze zmniejszonym zainteresowaniem ubezpieczeniami grupowymi, które były specjalnością Warty Vita, spowodowanym opóźnianiem się nowelizacji ustawy o pracowniczych programach emerytalnych. W efekcie ubezpieczyciel wprowadził w tym roku siedem nowych produktów. Od nowego roku zapowiada kolejne propozycje ubezpieczeń indywidualnych z funduszem inwestycyjnym.

Krzysztof Mleczak nie wyklucza także, że w przyszłości agenci zajmą się sprzedażą innych produktów należących do grupy kapitałowej Warty.

Po dziewięciu miesiącach tego roku składka brutto Warty Vita wyniosła 28,6 mln zł, czyli była o 46 proc. wyższa niż przed rokiem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Ostrowska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / WARTA VITA STAWIA NA STOPNIOWY WZROST