WARTO KUPIĆ DROGI SPRZĘT

Bołtryk Marcin, Pochłopień Jacek
opublikowano: 1999-03-12 00:00

WARTO KUPIĆ DROGI SPRZĘT

BEZ WYJĄTKU:

Branża artykułów biurowych, podobnie jak wiele innych, odczuła skutki kryzysu w Rosji — mówi Sławomir Fal, dyrektor biura Izby Przedsiębiorców Branży Biurowo-Szkolnej.

fot. Borys Skrzyński

Odpowiednie wyposażenie biura może przyczynić się do podniesienia prestiżu firmy.

Ranga branży artykułów biurowych rośnie. Jak twierdzi Sławomir Fal, dyrektor biura Izby Przedsiębiorców Branży Biurowo-Szkolnej, motorem rozwoju jest między innymi wzmożone zainteresowanie polskim rynkiem zachodnich firm, w dużej części światowych potentatów.

Polskie kłopoty

Jak twierdzi Sławomir Fal, od ich wejścia rozpoczęły się kłopoty polskich producentów. Według niego, artykuły biurowe mogą odegrać znacząca rolę w kreowaniu wizerunku firmy, przede wszystkim podnosząc jej prestiż.

— Dzisiaj duże znaczenie ma to, jakiego papieru używa firma, czy też jakimi długopisami piszą jej pracownicy — podkreśla Sławomir Fal.

Napór konkurencji

Jednak mimo poprawy koniunktury i wzrostu popytu, polskie przedsiębiorstwa mogą mieć poważne problemy z rozwojem, a nawet utrzymaniem się na rynku. Wyjściem z sytuacji mogą być fuzje i przejęcia przez zachodnie koncerny.

— Chodzi o to, aby krajowe przedsiębiorstwa z wieloletnimi tradycjami zachowały markę i wzbogaciły się o dodatkowy kapitał, pozwalający na skuteczne konkurowanie na rynku — mówi Sławomir Fal.

Marcin Bołtryk, JP