WARTO KUPIĆ DROGI SPRZĘT
BEZ WYJĄTKU:
Branża artykułów biurowych, podobnie jak wiele innych, odczuła skutki kryzysu w Rosji — mówi Sławomir Fal, dyrektor biura Izby Przedsiębiorców Branży Biurowo-Szkolnej.
fot. Borys Skrzyński
Odpowiednie wyposażenie biura może przyczynić się do podniesienia prestiżu firmy.
Ranga branży artykułów biurowych rośnie. Jak twierdzi Sławomir Fal, dyrektor biura Izby Przedsiębiorców Branży Biurowo-Szkolnej, motorem rozwoju jest między innymi wzmożone zainteresowanie polskim rynkiem zachodnich firm, w dużej części światowych potentatów.
Polskie kłopoty
Jak twierdzi Sławomir Fal, od ich wejścia rozpoczęły się kłopoty polskich producentów. Według niego, artykuły biurowe mogą odegrać znacząca rolę w kreowaniu wizerunku firmy, przede wszystkim podnosząc jej prestiż.
— Dzisiaj duże znaczenie ma to, jakiego papieru używa firma, czy też jakimi długopisami piszą jej pracownicy — podkreśla Sławomir Fal.
Napór konkurencji
Jednak mimo poprawy koniunktury i wzrostu popytu, polskie przedsiębiorstwa mogą mieć poważne problemy z rozwojem, a nawet utrzymaniem się na rynku. Wyjściem z sytuacji mogą być fuzje i przejęcia przez zachodnie koncerny.
— Chodzi o to, aby krajowe przedsiębiorstwa z wieloletnimi tradycjami zachowały markę i wzbogaciły się o dodatkowy kapitał, pozwalający na skuteczne konkurowanie na rynku — mówi Sławomir Fal.
Marcin Bołtryk, JP