Warto zadbać o wizerunek w sieci

opublikowano: 07-03-2017, 22:00

Użytkownicy, którzy mają swój profil w serwisach zawodowo-biznesowych, nie wykorzystują ich potencjału. Zapominają o tzw. personal brandingu.

Swoje wirtualne CV ma już 89 proc. polskich specjalistów i menedżerów, a 74 proc. na bieżąco aktualizuje swoje profile na platformach LinkedIn czy GoldenLine — wynika z badania Antal. Zaledwie 15 proc. pracowników jest tam obecnych, ale nie przywiązuje wagi do tego, aby cyklicznie zamieszczać informacje na temat swojej sytuacji zawodowej. Jedynie 11 proc. ekspertów nie ma profilu zawodowego.

Mimo faktu, że zdecydowana większość menedżerów ma swoje elektroniczne résumé, niewielu potrafi skutecznie wykorzystać jego możliwości. Aby zmienić swoje wirtualne CV w efektywną przestrzeń budowania relacji biznesowych czy też marki osobistej, warto je zoptymalizować. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na miejsce na opis pod imieniem i nazwiskiem, czyli tzw. headline. Zazwyczaj jest on wykorzystywany na wpisanie aktualnego miejsca pracy i stanowiska. Tymczasem, aby zwiększyć zainteresowanie swoim profilem, wskazane jest dodanie tam krótkiego opisu, który będzie określeniem naszej specjalizacji, np. „Ekspert zarządzania marką w sektorze finansowym, fan nowych mediów”. Dobry headline odpowiada na pytanie „W czym ten użytkownik może mi pomóc?”. Warto także założyć sobie, że każda próba nawiązania kontaktu na portalu zawodowo-biznesowym jest jak spotkanie branżowe. W związku z tym, choćby nietrafione zaproszenie do procesu rekrutacyjnego nie powinno zostać pozostawione bez odpowiedzi. I chociaż w tym momencie możemy nie być zainteresowani zmianą pracy, istnieje duże prawdopodobieństwo, że w przyszłości taka sytuacja nastąpi. Dlatego warto pozostać z rekruterami czy potencjalnymi pracodawcami w kontakcie, a tym samym rozbudowywać swoją sieć kontaktów biznesowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu