Wartość 20 marek technologicznych przekroczyła 2 bln USD

  • PAP
opublikowano: 21-06-2022, 13:26
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Wartość najważniejszych 20 marek technologicznych z sektora rozwiązań biznesowych i dostawców technologii przekroczyła 2 biliony dolarów – wynika z opracowanego przez firmę Kantar rankingu BrandZ.

fot. Charles Platiau/Reuters/Forum

Tytuł najcenniejszej firmy w tym sektorze utrzymał Microsoft, którego wartość wzrosła do 611,5 mld dolarów z 410,3 mld dolarów rok wcześniej.

Jak informuje Kantar wzrost wartości Microsoftu o 49 proc. w stosunku do roku poprzedniego częściowo wynika z inwestycji tej firmy w działania proekologiczne. Ponadto do zwiększenia wartości tej marki na rynku przyczynił się rosnący popyt na technologie cyfrowe, cyfryzacja danych i rozwiązania niezbędne do zdalnej pracy z domu.

Drugie miejsce w rankingu przypadło spółce Amazon Web Services, której wartość to 401,8 mld dolarów, co według Kantar, wynika z modelu biznesowego opartego na wolumenie sprzedaży, imponującego zakresu usług i przejrzystych cen na ofertę usług w chmurze.

Marka Amazon Web Services była w tym roku po raz pierwszy wyceniana oddzielnie od samego Amazona.

Trzecie miejsce w tym rankingi zajęła Nvidia, której wartość wzrosła do 124,2 mld dolarów ze 104,8 mld dolarów. Według Kantara, wzrost tej spółki wynika z zapotrzebowania gospodarki światowej na coraz szybszą, lepszą grafikę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane