Choć sprzedaż piwa, papierosów, komputerów i wielu innych produktów bardzo się w tym roku skurczyła, to są też branże, które wbrew spowolnieniu gospodarczemu notują silny wzrost sprzedaży. Jedną z nich jest branża cukiernicza. Dobrą koniunkturę chce wykorzystać do umocnienia pozycji m.in. Cadbury Wedel.
— Po okresie stagnacji (w latach 2005-07) wróciliśmy na ścieżkę rozwoju. Liczymy na przyspieszenie sprzedaży od IV kwartału, za sprawą wymiany opakowań wszystkich naszych produktów i silnej kampanii reklamowej marki Wedel, która właśnie ruszyła i potrwa do końca roku — mówi Paweł Szcześniak, prezes Cadbury Wedel.
W samą tylko kampanię reklamową spółka zainwestuje blisko 12 mln zł. Wydatek powinien się jednak opłacić, bo rynek rośnie, a czwarty kwartał to okres żniw dla branży cukierniczej.
Jest się o co bić, bo już dziś wartość rynku słodyczy w Polsce sięga według różnych szacunków od 5,5 do 8 mld zł rocznie.
Więcej szczegółów o sytuacji w branży i perspektywach jej rozwoju znajdziesz w czwartkowym "Pulsie Biznesu".