WIAB rozpoczyna szkolenia w sieci

Kamil Kosiński
27-11-2000, 00:00

WIAB rozpoczyna szkolenia w sieci

Nowo powstała Wirtualna Internetowa Akademia Biznesu planuje organizowanie szkoleń, których główna część będzie prowadzona w Internecie. Ma to pozwolić na znaczącą obniżkę cen w porównaniu z seminariami stacjonarnymi.

We wrześniu 2000 r. powstała spółka Wirtualna Internetowa Akademia Biznesu (WIAB). W oparciu o doświadczenia spółki Art-Arika i przy współpracy Polskiego Klubu Biznesu oraz Stowarzyszenia Menedżerów Bankowości i Finansów zamierza ona świadczyć usługi szkoleniowe przez Internet. Na początku grudnia 2000 r. rozpocznie się pierwszy taki program. Skorzysta z niego kilkudziesięciu menedżerów wyższego i średniego szczebla jednej z firm telekomunikacyjnych. Na potrzeby szkolenia zostaną oni podzieleni na dwa kilkunastoosobowe zespoły.

Nie tylko w sieci

Szkolenia organizowane przez WIAB nie do końca będą bowiem prowadzone wyłącznie w formie elektronicznej. W przypadku programów z zakresu sztuki sprzedaży przewidywane są np. ćwiczenia z kamerą wideo. Zdaniem, Krzysztofa Żakowskiego, dyrektor generalnego Wirtualnej Internetowej Akademii Biznesu, zbyt duża grupa uczestników takiego warsztatu podważałaby zaś jego sens.

Podział na grupy nie będzie jedynym elementem programów WIAB zbliżającym je do klasycznych programów. Uczestnicy będą bowiem płacić za czas rzeczywistego uczestnictwa w seminarium. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu specjalnego oprogramowania naliczającego okres uczestnictwa w szkoleniu od momentu zalogowania się na specjalnej stronie internetowej do jej opuszczenia. Ramy czasowe sieciowych szkoleń nie są jednak bardzo sztywne. Jak twierdzi Krzysztof Żakowski, w umowach z klientami znajdzie się klauzula dająca możliwość skorzystania z dodatkowego czasu bez żadnych specjalnych opłat. Jeżeli uczestnik programu będzie osiągał zbyt słabe wyniki w testach sprawdzających, to osoba odpowiedzialna za dane szkolenie będzie zobowiązana zorganizować spotkanie twarzą w twarz, aby udzielić klientowi korepetycji.

Coś dla indywidualistów

Choć oferta WIAB skierowana jest głównie do dużych, wielooddziałowych firm, z organizowanych przez nią szkoleń będą mogli również korzystać pojedynczy przedstawiciele small businessu. Jednak i w tym przypadku musi dojść do sformowania grupy seminaryjnej. WAIB ma bowiem pewne koszty stałe, które muszą być opłacone przez uczestników szkoleń. W przypadku seminariów dla małych i średnich firm spółka jest jednak skłonna tworzyć zespoły tylko 4-5-osobowe.

Krzysztof Żakowski podkreśla, że nawet jeśli koszty uczestnictwa w takich szkoleniach będą wyższe niż w tych dla większych grup, to i tak nie przekroczą nakładów związanych z udziałem w konferencjach stacjonarnych. Odpadną bowiem koszty dojazdu, zakwaterowania i wyżywienia, które według naszego rozmówcy stanowia nieraz nawet połowę ceny klasycznych szkoleń.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / WIAB rozpoczyna szkolenia w sieci