Sylwester Janiak, dyrektor zarządzający w Departamencie Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych w Warcie
Oczywiście nadal istotna jest ochrona związana z zachorowaniem na COVID-19 dla pracowników. Ten zakres stał się niemal standardem dla całego rynku.
Adekwatnie obserwujemy zwiększone zainteresowanie świadczeniami zdrowotnymi, takimi jak wypłata pieniędzy w związku z pobytem w szpitalu czy poważnym zachorowaniem. Zakres rodzinny - typu wypłata pieniędzy po urodzeniu dziecka czy ochrona finansowa rodziny w sytuacji śmierci pracownika - nadal są niezwykle istotne dla klientów. Ale coraz więcej osób jest świadomych, że polisa grupowa na życie wspiera je także w momencie, gdy same nie mogą świadczyć pracy ze względów zdrowotnych. Widząc ten trend wprowadziliśmy m.in. nowy, atrakcyjny zakres dostępnych umów dodatkowych dla ubezpieczonego, jego małżonka lub partnera oraz dzieci. Zapewnia on pomoc finansową na przykład w sytuacji pobytu na oddziale rehabilitacyjnym, zachorowaniu na chorobę nowotworową, a także w zakresie leczenia specjalistycznego.

W dobie pandemii wprowadzono także wiele rozwiązań wspierających zdalne zawieranie polis. Mając na uwadze utrudniony kontakt bezpośredni z ubezpieczonymi, także w Warcie postawiliśmy na rozwój aplikacji internetowych towarzyszących zawarciu i obsłudze polis grupowych. Zdalne wypełnienie deklaracji przystąpienia do ubezpieczenia grupowego przez pracowników oraz członków ich rodzin zapewnia aplikacja eDeklaracja, co w połączeniu z naszymi innymi systemami stanowi szczególną pomoc w sytuacji rozproszonego zespołu lub gdy pracownicy pracują zdalnie.
W moim odczuciu niezwykle ważne jest również, aby grupowe ubezpieczenia na życie były szeroko dostępne. Dlatego z naszych produktów mogą korzystać nawet firmy zatrudniające co najmniej trzy osoby. Takie ubezpieczenie to wsparcie finansowe dla pracowników w wielu sytuacjach losowych, także spowodowanych COVID-19.