Więcej obowiązków informacyjnych dla przedsiębiorców

Polska Agencja Prasowa SA
06-05-2005, 10:48

Przedsiębiorcy będą mieli więcej obowiązków informacyjnych wobec swoich klientów. Sejm przyjął w piątek nowelizację ustawy o ochronie praw konsumentów, poszerzającą katalog informacji przeznaczonych dla klienta korzystającego z usług finansowych.

Przedsiębiorcy będą mieli więcej obowiązków informacyjnych wobec swoich klientów. Sejm przyjął w piątek nowelizację ustawy o ochronie praw konsumentów, poszerzającą katalog informacji przeznaczonych dla klienta korzystającego z usług finansowych.

Przepisy nowelizacji wprowadzają dodatkowe obowiązki informacyjne dla przedsiębiorców. Konsument przed zawarciem umowy powinien być poinformowany o konsekwencjach wypowiedzenia umowy, a także o sądzie właściwym dla rozstrzygania sporów wynikających z umowy.

Nowe obowiązki informacyjne dotyczą tzw. "umów ramowych", czyli takich jak: umowa rachunku bankowego, umowa karty płatniczej, umowa o nabycie jednostek funduszu inwestycyjnego.

W nowelizacji skreślono przepis, zgodnie z którym, jeżeli konsument dokonał przedpłat, zawierając umowę usług finansowych na odległość, ale odstąpił od tej umowy, to należą mu się odsetki ustawowe od dnia dokonania przedpłaty.

"Ponieważ odstąpienie od umowy jest decyzją konsumenta i może być wykonane z jakiejkolwiek przyczyny, nie ma uzasadnienia dla tego, by przedsiębiorca ponosił negatywne skutki realizacji prawa do odstąpienia od umowy" - uzasadnili rządowi autorzy projektu przyjętej w piątek nowelizacji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Więcej obowiązków informacyjnych dla przedsiębiorców