— Zdaniem bankowców stan wiedzy ekonomicznej klientów banków poprawia się, co jest efektem wieloletniej pracy różnych instytucji. Wciąż jest jednak wiele do zrobienia — przyznaje Krzysztof Pietraszkiewicz, szef Związku Banków Polskich.

Ankietowani czerpią wiedzę o finansach i ekonomii głównie z mediów (68 proc. wskazań), z internetu (66 proc.) oraz od bankowców i pracowników innych instytucji finansowych (50 proc.). Szkołę lub uczelnię wskazało 34 proc. badanych, którzy zgłosili potrzebę dodatkowych zajęć z finansów. Nie chce ich ponad połowa osób młodych.
— Może to kwestia lenistwa, a może sposobu prowadzenia zajęć? — zastanawia się Krzysztof Pietraszkiewicz.
Polacy uważają, że najbardziej brakuje im wiedzy w obszarze cyberbezpieczeństwa. Nie czują się też ekspertami, jeśli chodzi o zrozumienie warunków kredytów i pożyczek, oraz tego, jak oszczędzać. Badanie przeprowadzono na próbie 500 osób w marcu 2019 r.