Czytasz dzięki

Większy ruch ciężarówek na A2

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 02-09-2005, 13:50

Zdecydowanie mniejszy jest ruch samochodów ciężarowych na drogach alternatywnych wobec płatnej autostrady A2 z Konina do Nowego Tomyśla (Wielkopolska), po wprowadzeniu na autostradach winiet dla aut ciężarowych. Cieszy to mieszkańców okolicznych miejscowości, m.in. Goliny, Radoliny i Konina.

Zdecydowanie mniejszy jest ruch samochodów ciężarowych na drogach alternatywnych wobec płatnej autostrady A2 z Konina do Nowego Tomyśla (Wielkopolska), po wprowadzeniu na autostradach winiet dla aut ciężarowych. Cieszy to mieszkańców okolicznych miejscowości, m.in. Goliny, Radoliny i Konina.

    Od kilku miesięcy mieszkańcy tych miejscowości walczyli o bezpłatne przejazdy autostradą. Głodowali, blokowali drogi, słali protesty do władz. Od 1 września ciężarówki o masie powyżej 3,5 tony, które mają wykupione winiety, mogą bez opłat korzystać z autostrady A2 oraz A4 między Katowicami a Krakowem.

    Jeden z protestujących uprzednio mieszkańców Goliny, 75 - letni Jacek Tomiczek mówi krótko: "To jak dzień do nocy". Okna domu Tomiczka znajdują się 1,5 m od ruchliwej drogi nr 92, którą do czwartku jeździły ciężarówki, aby omijać płatną A2. Mieszkańcy musieli chodzić rowami, by nie zdmuchnęły ich jadące jeden za drugim tiry.

    "Pod moimi oknami mijały się ciężarówki, nie można było spać, oglądać telewizji, czy czytać. Teraz aż miło wyjść na ulicę" - mówi Tomiczek. Ciężarówki nadal jeżdżą przez Golinę, lecz jest ich znacznie mniej. Najwięcej - jak twierdzi - widać aut z ukraińskimi rejestracjami.

    Zofia Szota, która w maju przez tydzień głodowała z kilkoma osobami przeciwko płatnej autostradzie, cieszy się , że "walka się opłaciła". "Zawsze mówiłam, że kropla drąży skałę" - dodała. Według niej, ruch samochodów w Golinie jest teraz "nieporównywalnie mniejszy".

    "Dzisiaj ruch się zmniejszył, jeżdżą pojedyncze tiry, ale to zaledwie 5 proc. z tych, które jeszcze w środę przejeżdżały drogą nr 92", powiedział w piątek PAP sekretarz gminy Golina - Henryk Bąk. Mieszkańcy - jak ocenia - odetchnęli i "nie muszą już chodzić rowami".

    Mieszkańcy Goliny zorganizowali w czwartek wielką fetę, na której świętowali swoje zwycięstwo. Cieszą się też władze i mieszkańcy Konina, gdzie tiry "zapychały" jedyną w tym mieście przeprawę przez Wartę. "Dziś (w piątek - PAP) po tirach nie ma ani śladu. Jeździ się spokojnie, płynnie i bezpieczniej" - powiedział PAP rzecznik prasowy prezydenta Konina - Maciej Błaszczyk.

      "Od czwartku ruch na autostradzie znacznie wzrósł" - powiedziała w piątek PAP rzecznik prasowy AutostradyWielkopolskiej SA (koncesjonariusza autostrady A2) Zofia Kwiatkowska. Według niej, ruch ciężarówek może jest nawet dwukrotnie większy, ale zastrzegła, że są to na razie bardzo szacunkowe informacje. "Za kilka dni będą znane dokładne dane liczbowe na temat ruchu ciężarówek" - powiedziała.

    Kwiatkowska poinformowała, że od czwartku wykryto kilka przypadków podrobionych winiet, a około 30 proc. kierowców wypełniło je nieprawidłowo

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane