Wierz w odzież. Ma perspektywy

Sebastian Gawłowski
opublikowano: 09-03-2007, 00:00

Oczekiwania coraz lepszych wyników napędzają kursy Artmana, Monnari i Redana.

Walory dystrybutorów odzieży były prawdziwymi gwiazdami wczorajszej sesji. Na wyobraźnię inwestorów działają miesięczne wyniki sprzedaży tych spółek, które potwierdzają oczekiwania wysokiej dynamiki rozwoju Artmana i Monnari w tym roku. Gracze stawiają również na Redana, który wreszcie wychodzi na prostą.

Niedawno „PB” pisał, że sektor handlowy, a szczególnie dystrybutorzy odzieży, mogą w tym roku liczyć na dynamiczny rozwój w związku z oczekiwanym wzrostem wydatków konsumpcyjnych. Prognozy te potwierdzają wyniki sprzedaży spółek odzieżowych w pierwszych miesiącach tego roku. Monnari, które specjalizuje się w kolekcjach dla kobiet, pochwaliło się wzrostem przychodów w pierwszych dwóch miesiącach roku o niemal 100 proc. Procentuje rozbudowa sieci dystrybucyjnej i niedawne przejęcia. W ubiegłym roku firma zwiększyła liczbę salonów o 26 punktów, łącznie do ponad 100. Kolekcje firmy trafiają w gusta docelowych klientek. Ponadto Monnari osiąga zdecydowanie największą rentowność netto w branży. To ponad 12 proc., przy średniej dla sektora na poziomie 3,5 proc.

Artman, który specjalizuje się w odzieży młodzieżowej, już w ubiegłym roku zdecydowanie złapał wiatr w żagle. Firma chce w pełni wykorzystać koniunkturę. Artman będzie dążyć do wprowadzenia nowej marki i zaprezentował szczegóły ekspansji zagranicznej, zwłaszcza w Rosji. Inwestorzy będą z uwagą obserwować zagraniczne dokonania spółki. Inne firmy dystrybucyjne z GPW (chociażby LPP i CCC) również miały ambitne plany wejścia na rynki Europy Środkowo-Wschodniej. Zweryfikowała je rzeczywistość. Rezultaty inwestycji Artmana poznamy w przyszłym roku. Na razie przychody napędzać będzie sprzedaż krajowa, a tu prognozy są bardzo dobre (wzrost o 30 proc.). Spółka stawia również na zdecydowaną poprawę marż, m.in. dzięki większym opustom z tytułu dostaw z Chin.

Dobre oceny dla dystrybutorów odzieży pomogły również Redanowi, który w ubiegłym roku skupiał się przede wszystkim na przezwyciężeniu kłopotów. Firma uregulowała zadłużenie, dzięki m.in. środkom pozyskanym ze sprzedaży swojej siedziby. Ponadto wreszcie na koniec 2006 r. osiągnęła dodatni wynik na poziomie operacyjnym. Według ostatnich danych finansowych, bardzo dobrze rozwija się sprzedaż sieci Troll, a także dyskontów Textillmarket. To właśnie one mają być motorem napędowym tegorocznych wyników. Kuleje za to Top Secret i poprawienie efektywności tej sieci będzie jednym z istotnych celów dla spółki w tym roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sebastian Gawłowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy