POWEL AS
Norwegowie zatrudniają w Gdańsku
Około 50 osób do końca 2015 r. chce zatrudnić w oddziale w Gdańsku norweska firma Powel AS tworząca oprogramowanie dla energetyki. Spółka wybrała Trójmiasto m.in. z powodu dostępności wysoko wykwalifikowanej kadry. Kandydatów szuka zwłaszcza wśród absolwentów Politechniki Gdańskiej. W Pomorskiem działa prawie 4 tys. przedsiębiorstw z branży teleinformatycznej, zatrudniają ponad 20 tys. osób.
MICROSOFT, OUTBOX
Platforma komunikacyjna dla wrocławian
Urząd Miejski Wrocławia zainwestował w Platformę Usług dla Obywateli — zaawansowany system call center wykorzystujący oprogramowanie Microsoft Dynamics CRM, który ma usprawnić komunikację między administracją publiczną a mieszkańcami (telefony, poczta elektroniczna, czat, strona WWW). Narzędzie pozwala m.in. na dyskusję i bezpośredni wpływ obywateli na decyzje o przeznaczeniu części budżetu publicznego. Rozwiązanie wdrożyła firma Outbox, partner polskiego oddziału Microsoftu.
PKP INFORMATYKA
Mobilne terminale dla konduktorów
Spółka PKP Informatyka, dostawca usług IT dla sektora transportowo-logistycznego, wyposaży Koleje Śląskie w 45 terminali mobilnych dla konduktorów. Nowe urządzenia są nowocześniejsze od dotąd używanych: mają Wi-Fi, zintegrowany modem, czytnik RFID, dwa razy więcej pamięci RAM, mocniejszy procesor i większą odporność na uszkodzenia. Przewoźnik spodziewa się, że dzięki zakupowi uda się skrócić czas wydawania biletów przez drużyny pokładowe. W zeszłym roku PKP Informatyka dostarczała terminalne Kolejom Dolnośląskim, Kolejom Wielkopolskim i Arriva RP.
FINNSOFT
Ruch scentralizował obsługę klientów
Codziennie do Centrum Obsługi Klienta Ruchu trafia ponad 2 tys. połączeń telefonicznych oraz 500 e-maili i 350 zamówień rozmów. Większość przypada na godziny poranne i południowe. Aby lepiej nimi zarządzać, dystrybutor prasy zainwestował w system contact center o nazwie SAP Business Communications Management. Wdrożeniem zajął się Finnsoft, partner SAP.
ZOOM INTERNATIONAL
Partner Cisco oficjalnie w Polsce
Międzynarodowy dostawca rozwiązań dla contact center i środowisk unified communication otwiera biuro w Polsce. Prowadzony przez Michała Chojnackiego oddział będzie też koordynował działania spółki na Litwie, Łotwie i w Estonii. Firma powstała w 1999 r. w Czechach. Od pięciu lat co roku znajduje się w rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe. Do jej klientów należą Cisco, Avaya i Genesys.
GTS CENTRAL EUROPE
Światłowody w hotelach Orbisu
Dostawca usług telekomunikacyjnych podpisał z Grupą Hotelową Orbis 5-letnią umowę, w ramach której zbuduje i będzie zarządzał siecią światłowodową łączącą 56 hoteli marek Sofitel, Novotel, Mercure, Ibis i Orbis w Polsce i krajach bałtyckich. Zależnie od potrzeb hotelu GTS Central Europe zapewni łącza o przepustowości od 100Mb/s. Dodatkowym gwarantem ciągłości transmisji danych będzie rozwiązanie backupowe wykorzystujące sieć radiową.
SOFORT AG
Płatności on-line w Eurolocie
Klienci Eurolotu mogą dokonywać płatności za bilety lotnicze (w złotych i euro) za pośrednictwem systemu Sofort Banking, oferowanego przez niemiecką spółkę Sofort AG. Umowa, którą obie firmy podpisały na czas nieokreślony, obejmuje Polskę, Niemcy, Austrię i Holandię. Swoje platformy transakcyjne z Sofort Banking zintegrowało również wiele innych linii lotniczych, a także hotele i biura podróży (np. Dorint Hotels czy TUI).