Wieści z firm

opublikowano: 26-02-2014, 00:00

POWEL AS

Norwegowie zatrudniają w Gdańsku

Około 50 osób do końca 2015 r. chce zatrudnić w oddziale w Gdańsku norweska firma Powel AS tworząca oprogramowanie dla energetyki. Spółka wybrała Trójmiasto m.in. z powodu dostępności wysoko wykwalifikowanej kadry. Kandydatów szuka zwłaszcza wśród absolwentów Politechniki Gdańskiej. W Pomorskiem działa prawie 4 tys. przedsiębiorstw z branży teleinformatycznej, zatrudniają ponad 20 tys. osób.

MICROSOFT, OUTBOX

Platforma komunikacyjna dla wrocławian

Urząd Miejski Wrocławia zainwestował w Platformę Usług dla Obywateli — zaawansowany system call center wykorzystujący oprogramowanie Microsoft Dynamics CRM, który ma usprawnić komunikację między administracją publiczną a mieszkańcami (telefony, poczta elektroniczna, czat, strona WWW). Narzędzie pozwala m.in. na dyskusję i bezpośredni wpływ obywateli na decyzje o przeznaczeniu części budżetu publicznego. Rozwiązanie wdrożyła firma Outbox, partner polskiego oddziału Microsoftu.

PKP INFORMATYKA

Mobilne terminale dla konduktorów

Spółka PKP Informatyka, dostawca usług IT dla sektora transportowo-logistycznego, wyposaży Koleje Śląskie w 45 terminali mobilnych dla konduktorów. Nowe urządzenia są nowocześniejsze od dotąd używanych: mają Wi-Fi, zintegrowany modem, czytnik RFID, dwa razy więcej pamięci RAM, mocniejszy procesor i większą odporność na uszkodzenia. Przewoźnik spodziewa się, że dzięki zakupowi uda się skrócić czas wydawania biletów przez drużyny pokładowe. W zeszłym roku PKP Informatyka dostarczała terminalne Kolejom Dolnośląskim, Kolejom Wielkopolskim i Arriva RP.

FINNSOFT

Ruch scentralizował obsługę klientów

Codziennie do Centrum Obsługi Klienta Ruchu trafia ponad 2 tys. połączeń telefonicznych oraz 500 e-maili i 350 zamówień rozmów. Większość przypada na godziny poranne i południowe. Aby lepiej nimi zarządzać, dystrybutor prasy zainwestował w system contact center o nazwie SAP Business Communications Management. Wdrożeniem zajął się Finnsoft, partner SAP.

ZOOM INTERNATIONAL

Partner Cisco oficjalnie w Polsce

Międzynarodowy dostawca rozwiązań dla contact center i środowisk unified communication otwiera biuro w Polsce. Prowadzony przez Michała Chojnackiego oddział będzie też koordynował działania spółki na Litwie, Łotwie i w Estonii. Firma powstała w 1999 r. w Czechach. Od pięciu lat co roku znajduje się w rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe. Do jej klientów należą Cisco, Avaya i Genesys.

GTS CENTRAL EUROPE

Światłowody w hotelach Orbisu

Dostawca usług telekomunikacyjnych podpisał z Grupą Hotelową Orbis 5-letnią umowę, w ramach której zbuduje i będzie zarządzał siecią światłowodową łączącą 56 hoteli marek Sofitel, Novotel, Mercure, Ibis i Orbis w Polsce i krajach bałtyckich. Zależnie od potrzeb hotelu GTS Central Europe zapewni łącza o przepustowości od 100Mb/s. Dodatkowym gwarantem ciągłości transmisji danych będzie rozwiązanie backupowe wykorzystujące sieć radiową.

SOFORT AG

Płatności on-line w Eurolocie

Klienci Eurolotu mogą dokonywać płatności za bilety lotnicze (w złotych i euro) za pośrednictwem systemu Sofort Banking, oferowanego przez niemiecką spółkę Sofort AG. Umowa, którą obie firmy podpisały na czas nieokreślony, obejmuje Polskę, Niemcy, Austrię i Holandię. Swoje platformy transakcyjne z Sofort Banking zintegrowało również wiele innych linii lotniczych, a także hotele i biura podróży (np. Dorint Hotels czy TUI).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu