Windeln.de dominuje w sieci

Artykuł sponsorowany
opublikowano: 2014-12-05 00:00

Kompetencje, doświadczony zespół zarządzających, dojrzała strategia i wsparcie międzynarodowych inwestorów — to kluczowe elementy sukcesu Windeln.de.

Spółka systematycznie się rozwija. Jej celem jest uzyskanie pozycji lidera e-commerce w całej UE w zakresie kompleksowej obsługi matek i młodych rodzin. Konstantin Urban i Alex Brand, założyciele Windeln. de, to menedżerowie o bogatym doświadczeniu zdobytym w dużych korporacjach oraz w funduszach inwestycyjnych. Ich wiedza połączona z praktyką tworzą kombinację kompetencji, które wielokrotnie decydowały o sukcesie na konkurencyjnym rynku spółek internetowych. Połączone siły założycieli doprowadziły do powstania czołowego internetowego sprzedawcy produktów dziecięcych w krajach niemieckojęzycznych.

Od Niemiec aż po Chiny

Uruchomiony w październiku 2010 r. sklep Windeln.de był pierwszym podmiotem w Niemczech, który oferował w kanale online nie tylko pieluszki i produkty spożywcze dla dzieci, ale również produkty z kategorii premium, takie jak markowe wózki, czy elektroniczne nianie. Windeln. de od początku swojej działalności realizował strategię, polegającą na sukcesywnym budowaniu zaufania i lojalności klientów kupujących produkty dla dzieci. W kolejnych latach zwiększał sprzedaż poprzez tzw. up-selling, czyli kierowanie do klientów dodatkowej oferty produktów o wyższych marżach, takich jak ubranka, wózki czy zabawki. Elementem wyróżniającym Windeln.de pozostaje rozległa baza lojalnych klientów, wśród których odsetek stale powracających zapewnia ponad 70 proc. zamówień firmy. Co więcej, tempo wzrostu liczby klientów jest imponujące — od początku bieżącego roku baza aktywnych użytkowników wzrosła o prawie 50 proc. Dlatego sukces na rynku niemieckim zachęcił założycieli sklepu do rozpoczęcia ekspansji na pozostałe rynki niemieckojęzyczne. Udane projekty operacyjne w ramach rozwoju organicznego oraz procesy akwizycyjne pozwoliły Windeln.de zbudować silną pozycję również w Austrii i Szwajcarii. Obecnie obroty spółki przekraczają 100 mln EUR, a Windeln.de zajmuje dziś zasłużone miejsce wśród największych sprzedawców online artykułów dziecięcych w tzw. regionie DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria). Kolejną okazją do dynamicznego wzrostu będzie zagospodarowanie potencjału rynku chińskiego. Ze względu na nadwyrężone zaufanie do produktów oferowanych przez lokalnych producentów rynek chiński charakteryzuje się rosnącym popytem na wysokiej jakości produkty sprowadzane z Europy. W kręgu zainteresowania spółki pozostają także największe sąsiednie rynki europejskie, m.in. polski i włoski.

Cel: numer 1 w Unii

Windeln.de zyskał popularność i uznanie nie tylko w oczach klientów. Rozwinięte kompetencje, doświadczony zespół zarządzający oraz dotychczasowe osiągnięcia operacyjno-biznesowe sprawiły, że spółka znalazła się w kręgu zainteresowań największych globalnych inwestorów venture capital oraz private equity. Dotychczas swoje doświadczenie oraz wsparcie wniosły m.in. profesjonalne fundusze inwestycyjne, takie jak DN Capital, Acton Capital Partners, 360 Capital Partners oraz MCI. Natomiast w pierwszym kwartale 2014 r. do obecnego grona inwestorów finansowych dołączył również Deutsche Bank Private Equity. Wspólnym, nadrzędnym celem założycieli i udziałowców pozostaje intensywna rozbudowa skali działalności Windeln.de, w kolejnym kroku zdobycie pozycji lidera w Unii Europejskiej wśród sklepów internetowych oferujących produkty dla matek i młodych rodzin oraz osiągnięcie pozycji czołowego sprzedawcy online artykułów dziecięcych na rynkach azjatyckich. Dotychczasowe wyniki potwierdzają, że spółka ma wszelkie atuty, aby to osiągnąć. Jej dynamiczny rozwój wzbudza zainteresowanie konkurencji i kolejnych potencjalnych inwestorów.