Winylowy lider wyszedł z niszy

Karolina Zawadka
opublikowano: 05-06-2016, 22:00

Dvdmax.pl oferuje unikatowe produkty, których często nie można dostać w żadnym innym miejscu.

Z badania przeprowadzonego w kwietniu tego roku przez zespół badawczy DELab z Uniwersytetu Warszawskiego wynika, że za słabą kondycję sprzedaży transgranicznej w Polsce za pośrednictwem e–handlu odpowiedzialne są wysokie ceny przesyłek z Polski. Tam, gdzie decydujące znaczenie ma atrakcyjność oferty, skala zakupów jest znacznie wyższa. Dobrym przykładem jest sklep internetowy Dvdmax.pl, w którym udział obrotów z zagranicznymi krajami dochodzi już do 35 proc. i stale rośnie, a głównymi odbiorcami są klienci z Wielkiej Brytanii i Niemczech.

— Ponieważ koszty wysyłki przez operatorów regionalnych są znacznie niższe niż wysyłane bezpośrednio z Polski, podpisaliśmy umowy na świadczenie usług kurierskich i pocztowych z takimi firmami jak Deutsche Post i DHL w Niemczech, Royal Mail i Parcel Force w UK oraz La Poste we Francji — mówi Dariusz Przybylski, prezes Dvdmax.pl. Sklep należy do liderów w swojej branży sprzedającej filmy i muzykę. Istnieje już wersja anglojęzyczna strony, zaś niemieckojęzyczna znajduje się na finalnym etapie przygotowania.

— Do zagranicznych klientów docieramy poprzez nasze sklepy internetowe www.dvdmax. pl i punkt44.pl, nasze aukcje na ebay.com oraz wszystkie europejskie marketplace’y platformy Amazon — mówi prezes. Indeks pozycji w sklepie wynosi już ponad 0,5 mln. Ponadto firma ma największy w Polsce wybór tytułów muzycznych na płytach winylowych. Dodatkowo ma ogromny wybór filmów oraz muzyki filmowej. Dvdmax.pl w swojej ofercie udostępnia kilka tysięcy indeksów, które nie są już wydawane oraz dostępne u żadnego z dystrybutorów.

— Dysponujemy niemal 100 proc. filmów dostępnych na rynku polskim. Każdy można kupić na dvd lub Blu-ray, nawet jeśli jeszcze nie ukazał się w Polsce. Podobnie jest z muzyką filmową — wyjaśnia Dariusz Przybylski.

Przychody netto firmy w 2014 r. sięgnęły 9,7 mln zł, a w 2015 r. było to już niemal 12,2 zł. Zysk brutto wyniósł odpowiednio 232,5 tys. zł oraz 855,9 tys. zł. Kilkakrotny wzrost zysku został osiągnięty poprzez zastosowanie autorskiego systemu informatycznego, który umożliwia realizację rosnącej liczby zamówień przy stałej liczbie pracowników. Duże powodzenie dvdmax.pl na polskim rynku może wynikać częściowo z problemów konkurencyjnych sklepów.

— Zauważyliśmy, że kłopoty Merlina zwiększyły zainteresowanie naszą ofertą, co znalazło odbicie w wynikach finansowych — dodaje Dariusz Przybylski. Firma rozpoczęła swoją działalność 10 lat temu w Koninie, w dwóch pokojach. Obecnie ma magazyn liczący 2000 mkw. oraz biuro 200 mkw.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Zawadka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu