Wirtualna Polska szykuje trzy inwestycje

Kamil Kosiński
opublikowano: 16-08-2011, 00:00

Dwa już istniejące

Dwa już istniejące

przedsięwzięcia i jedno

będące w fazie pomysłu są

obiektem zainteresowania

portalu Grupy TP.

Konkursykreatywne.pl, serwis zbierający informacje o konkursach z zakresu szeroko rozumianej kultury i działalności twórczej, oraz producent aplikacji Transportoid, czyli rozkładu jazdy komunikacji miejskiej dla telefonów z systemem operacyjnym Android, mogą liczyć na wsparcie kapitałowe Wirtualnej Polski. Za mniejszościowe udziały portal z grupy Telekomunikacji Polskiej jest gotów zaoferować do 200 tys. zł w gotówce i 750 tys. zł w świadczeniach reklamowych. Deklaruje też wsparcie technologiczne i prawno-księgowe.

— Nasza współpraca powinna się sformalizować w październiku. Zakładamy, że będą to spółki z mniejszościowym udziałem Wirtualnej Polski, ale w grę wchodzi również współpraca na podstawie umów handlowych o wzajemnej wymianie świadczeń — ujawnia Andrzej Kiesz, kierownik działu projektów WWW w Wirtualnej Polsce.

Portal przygotowuje też trzecią inwestycję. Jej robocza nazwa to Geolab.

— Będzie to nowy produkt na polskim rynku. Nie chcemy jednak zdradzać jego szczegółów. Jest jeszcze na to za wcześnie — ucina Andrzej Kiesz.

Ze wszystkimi przedsięwzięciami Wirtualna Polska zetknęła się w wyniku programu Labstar, który uruchomiła w lutym 2011 r. Po wsparcie portalu mogły się zgłaszać wyłącznie osoby fizyczne. Wpłynęło 820 aplikacji. Zdecydowaną większość z nich stanowiły tylko spisane pomysły, czasem mające jakiś biznesplan. Wyselekcjonowano z nich 40 najciekawszych, z których do ostatniej fazy selekcji przeszło sześć. Wirtualna Polska podjęła rozmowy z dwoma działającymi podmiotami i namówiła twórców dwóch konceptów, by połączyli siły. W ten ostatni sposób zrodził się Geolab.

— Swój projekt zgłosiłem, aby się dowiedzieć, co sądzą o nim osoby mające doświadczenie w prowadzeniu serwisów internetowych. Dzięki wsparciu Wirtualnej Polski będę mógł szybciej zrealizować te pomysły, które przy obecnym poziomie zysków musiałyby zostać odłożone na później. Chodzi zarówno o inwestycję pieniężną, jak również o wykorzystanie wiedzy i umiejętności pracowników Wirtualnej Polski. Udział w Labstarze zwiększy rozpoznawalność Transportoida jako marki, co pomoże mi w nawiązywaniu kontaktów z przyszłymi kontrahentami — wyjaśnia Tomasz Zieliński, twórca Transportoida.

— Byliśmy zaskoczeni liczbą zgłoszeń. Tym bardziej, że podobne programy na polskim rynku zbierały ich znacznie mniej. Nawet teraz otrzymujemy zapytania o następny nabór. Dlatego doszliśmy do wniosku, że warto być na tym rynku i chcemy kontynuować program inwestycji w podmioty w zalążkowej fazie rozwoju — dodaje Andrzej Kiesz.

Wirtualna Polska zakłada, że jej obecność w technologicznych mikrofirmach będzie trwała dwa lata. Nie jest jasne, co nastąpi później.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu